News   /   آسيا

آخوندزاده: طالبان در مذاکرات صلح شرکت نمی‌کند

هیبت‌الله آخوندزاده، سرکرده جدید طالبان (تصویر آرشیوی)

سرکرده جدید طالبان اعلام کرد اعضای این گروه در مذاکره صلح با دولت افغانستان شرکت نخواهند کرد.

در فایل صوتی منتسب به هیبت‌الله آخوندزاده که طالبان روز چهارشنبه آن را منتشر کرد، آمده است: «نه، ما در هیچ نوع مذاکرات صلح شرکت نخواهیم کرد.»

آخوندزاده افزود: «طالبان هیچ گاه سر تعظیم فرود نمی‌آورد و با مذاکرات صلح موافقت نمی‌کند. مردم فکر می‌کردند بعد از مرگ ملا منصور ما سلاح‌مان را زمین خواهیم گذاشت اما ما تا انتها به جنگ ادامه خواهیم داد.»

اولین دور مذاکرات مستقیم  دولت افغانستان و گروه طالبان تابستان 94 در شهر مریِ پاکستان برگزار شد اما افشای مرگ ملا عمر، سرکرده طالبان، مذاکرات را ناتمام گذاشت.

طالبان همچنین مرگ ملا اختر منصور را در حمله پهپادهای امریکایی به طور رسمی تایید کرد.

قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان اعلام کرد ملا منصور در روز اول خرداد در منطقه‌ای مرزی بین ولایت قندهار افغانستان و بلوچستان در پاکستان کشته شده است.

در همین حال، ذبیح الله ، از دیگر سخنگوهای طالبان، از ملا محمد یعقوب، فرزند ملا محمد عمر، بنیانگذار طالبان و سراج‌الدین حقانی، فرزند جلال‌الدین حقانی، سرکرده گروه تروریستی حقانی به عنوان معاونین آخوندزاده نام برد.

به گفته مجاهد، آخوندزاده 55 ساله پس از حمله امریکا به افغانستان در سال ۱۳۸۰، قاضی‌القضات طالبان شد و اخیراً به عنوان معاون ملا منصور نیز در گروه طالبان فعالیت داشت.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku