News   /   آسيا

طالبان: با دولت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم

دور چهارم مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان که در تاریخ 4 اسفند در کابل برگزار شد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه پیکارجوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای از ادامه مذاکرات صلح با دولت افغانستان امتناع کرده است.

طالبان روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای بر پیش شرط‌های خود برای از سرگیری مذاکرات صلح با دولت افغانستان تاکید کرد و گفت بدون احراز این شروط، به مذاکره با دولت افغانستان نخواهد پرداخت.

در این بیانیه آمده است «ما می‌خواهیم یک بار دیگر مواضع خود را تکرار کنیم، تا زمانی که اشغالگری نیروهای خارجی پایان نیابد، تا زمانی که اسامی (سران) طالبان از فهرست‌های سیاه بین المللی خارج نشود و تا زمانی که بازداشت شدگان آزاد نشوند»، به مذاکره با دولت افغانستان ادامه داده نمی‌شود.

گفتنی است، در پی برگزاری چندین دور مذاکرات چهار جانبه نمایندگان افغانستان، پاکستان، چین و امریکا، توافق شد تا مذاکرات مستقیم با گروه طالبان از اواسط اسفند ماه آغاز شود.

تصویری آرشیوی از پیکارجویان طالبان در افغانستان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این در حالی است که اختلافات میان پیکارجویان طالبان بر سر مذاکره با دولت افغانستان بالا گرفته است و برخی گروه‌های منشعب از طالبان خواستار به دست گرفتن قدرت به جای مذاکره با دولت افغانستان هستند.

اختلافات میان سرکردگان طالبان پس از اعلام خبر مرگ ملا محمد عمر سرکرده این گروه بر سر ادامه مذاکرات با دولت افغانستان بالا گرفت و همین مسئله موجب درگیری‌هایی در این گروه پیکارجوی شد.

گفتنی است، اولین دور مذاکرات مستقیم  دولت افغانستان و گروه طالبان تابستان 1394 در پاکستان برگزار شد، اما افشای مرگ ملا عمر مذاکرات را ناتمام گذاشت.

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku