News   /   سرخط   /   خاورميانه

گزارش: ارسال بیش از 100 کامیون تجهیزات نظامی امریکایی برای کردهای سوریه

نیروهای کرد سوری (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، امریکا بیش از صد کامیون حامل تجهیزات و مهمات را ظرف هفته‌های گذشته به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در استان حسکه در سوریه فرستاده است.

روزنامه دیلی صباح ترکیه اعلام کرد محموله تجهیزات امریکایی در روزهای 15 و 20 مه (25 و 30 اردیبهشت) از طریق مرز سیملکا از عراق وارد سوریه شدند.

گفته می‌شود این تجهیزات برای نیروهای دموکراتیک کرد سوری – که در تدارک آزادسازی شهر رقه از چنگال گروه تروریستی داعش هستند - ارسال شده است. بنا بر گزارش‌ها، این کاروان ابتدا وارد استان حسکه شده و سپس به سمت رقه حرکت کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، این محموله شامل موشک‌های ضدتانک، توپ‌های 80 میلی‌متری و 120 میلی‌متری و خودروها و نفربرهای زرهی و ماشین‌های سوخت‌رسان بوده است.

با وجود این، نیروهای دموکراتیک سوریه و امریکا تاکنون ارسال این محموله را تأیید نکرده‌اند.

وزارت دفاع امریکا 19 اردیبهشت ارسال سلاح‌های سنگین را برای نیروهای کرد سوری تأیید کرده بود. این موضوع بعد از آن تأیید شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، به این وزارتخانه اجازه داد برای حصول اطمینان «از پیروزی قطعی کردها بر داعش در رقه» برای نیروهای کرد سلاح ارسال کند.

گفته می‌شود این محموله شامل توپ‌های 120 میلی‌متری، تیربار، مهمات و خودروهای زرهی سبک بوده است.

تصمیم امریکا برای مجهز کردن نیروهای کرد سوری نگرانی‌هایی را در آنکارا به همراه داشته است. دولت ترکیه گروه‌های کرد سوری را زیرشاخه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه جمعه به نقل از منابع امنیتی نوشت ارتش ترکیه برای مقابله با حملات احتمالی نیروهای کرد سوری و عناصر پ‌ک‌ک حضور خود را با ارسال خودروهای زرهی و مهمات به مرزهای جنوبی این کشور تقویت کرده است.

نیروی هوایی ترکیه از ژوئیه 2015 مواضع پ‌ک‌ک را در نواحی جنوب شرق این کشور و شمال عراق و سوریه هدف قرار داده است.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku