حماس: اظهارات ترامپ جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی است

تصویر آرشیوی از اعضای گردان‌های عزالدین القسام، شاخۀ نظامی حماس، در یک مراسم رژه در شهر غزه (عکس از خبرگزاری آناتولی)

جنبش مقاومت فلسطین، حماس، با رد اتهام‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، می‌گوید توصیف وی از این گروه ضد اسرائیلی نشانۀ «تعصب کامل» او در جانب‌داری از تل‌آویو است.

به گزارش شبکۀ خبری شفا، فوزی برهوم، سخنگوی حماس، یکشنبه (31 اردیبهشت) در پستی در صفحۀ شخصی خود در توییتر نوشت: «سخنانی که حماس را یک گروه تروریستی توصیف می‌کند، مردود است. این اظهارات تحریف چهرۀ مقاومت مردمی و آرمان ما و نشانۀ جانب‌داری تمام‌عیار از اشغالگری اسرائیل است.»

برهوم افزود: «حماس یک جنبش آزادی‌بخش ملی است که به‌طور قانونی از حقوق ملت فلسطین دفاع و با تروریسم مبارزه می‌کند.»

وی خاطرنشان کرد: «این رژیم صهیونیستی است که با حمایت مقام‌های امریکایی به‌ویژه در نوار محاصره‌شدۀ غزه به کشتار گستردۀ فلسطینیان و ارتکاب جنایت علیه بشریت می‌پردازد.»

برهوم این اظهارات را چند ساعت پس از سخنرانی ترامپ در جمع سران 55 کشور اسلامی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، مطرح کرد که در آن حماس یک سازمان تروریستی خوانده شد.

رژیم اسرائیل اغلب نوار غزه را که تحت کنترل حماس است، هدف حمله قرار می‌دهد و غیرنظامیان قربانی اصلی چنین حملاتی هستند.

رژیم صهیونیستی همچنین چند بار در نوار غزه جنگ به راه انداخته است که آخرین مورد آن اوایل ژوئیۀ 2014 میلادی آغاز شد. در این تجاوز نظامی 50 روزه که 26 اوت 2014 (4 شهریور 1393) پایان یافت حدود 2 هزار و 200 فلسطینی ازجمله 577 کودک کشته شدند. بیش از 11 هزار و 100 نفر ازجمله 3 هزار و 374 کودک، 2 هزار و 88 زن و 410 فرد کهن‌سال نیز در این جنگ زخمی شدند.

نوار غزه از ژوئن 2007 تحت محاصرۀ رژیم صهیونیستی قرار دارد. این محاصره موجب افت استانداردهای زندگی، بی‌کاری بی‌سابقه و فقر در این باریکۀ ساحلی شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku