حماس خواهان اتحاد گروه‌های فلسطینی در قبال اسرائیل شد

حماس خواستار اتحاد فلسطینیان در برابر اسرائیل شده است. (AFP)

 رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، بر لزوم اتحاد و اتخاذ استراتژی مبارزاتی یکسان فلسطینیان علیه رژیم اسرائیل شده است.

 سایت روزنامه لبنانی الحیات با اعلام این خبر گزارش داد خالد مشعل روز چهارشنبه گفت: «مجبور کردن اسرائیل به دست کشیدن از طرح‌های زیاده خواهانه از جمله طرح تقسم مسجد الاقصی، نیازمند ترسیم دیدگاه مشترک و اهداف سیاسی ملی است.»

 بر اساس این گزارش؛ مشعل با بیان اینکه دیدارهای مختلفی برای تحقق هدف مذکور انجام داده است، بر ضرورت توجه همزمان به تحرک میدانی، سیاسی و دیپلماتیک تأکید کرده است.

 مشعل همچنین گفت: «انتفاضه اخیر سه پیام برای اسرائیل، امریکا، قدرت‌های بین المللی و مقامات تشکیلات خودگردان داشته است.»

تسلیم ناپذیری فلسطینیان در برابر اسرائیل

به گفته مشعل پیام انتفاضه به اسرائیل، تسلیم ناپذیری فلسطینیان در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل با وجود بی‌توجهی قدرت‌های بزرگ به آرمان آنان بوده است.

خالد مشعل در خصوص پیام انتفاضه به امریکا و قدرت‌های بین المللی هم گفت: «انتفاضه نشان داد که در سایه اشغال‌گری و نادیده گرفتن مقدسات فلسطینیان، امنیت و ثبات برای اسرائیل وجود نخواهد داشت.»

وی در مورد پیام سوم انتفاضه هم گفت: «محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) باید بداند که تلاش دیپلماتیک در صحنه بین الملل به تنهایی حذف سیاست‌های خصمانه اسرائیل را در پی ندارد.»

سخنان مشعل در حالی مطرح شده است که سرزمین‌های اشغالی در یک ماه گذشته شاهد درگیری‌های خونین میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است در پی حملات اسرائیلی‌ها از ابتدای ماه اکتبر تاکنون، 75 فلسطینی کشته، 2270 نفر زخمی و بیش از 1500 تن دیگر دستگیر شده‌اند.

در این درگیری‌ها همچنین 11 اسرائیلی کشته و 130 اسرائیلی زخمی شده‌اند.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku