یکی از رهبران جنبش حماس از جانبداری امریکا از رژیم اسرائیل انتقاد کرد

تصویری از فتحی حماد، قانون‌گذار فلسطینی در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیت لاحیا در شمال نوار غزه (17 سپتامبر 2016، عکس از خبرگزاری فرانسه)

یکی ازاعضای عالی‌رتبۀ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر درج نام وی در فهرست «تروریسم جهانی»، حمایت و جانبداری واشنگتن از رژیم اسرائیل را «تعصب محض» دانسته است.

فتحی حماد از نمایندگان شورای قانون‌گذاری فلسطین و وزیر سابق امور داخلی دولت فلسطینی حماس در غزه، روز شنبه (27 شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم ناگهانی وزارت امور خارجه امریکا علیه وی «صفحۀ تاریک دیگری...از [کارنامۀ] دولت امریکا» به شمار می‌آید.

وی همچنین تاکید کرد، این حرکت نشان‌دهندۀ، جانبداری کامل واشنگتن از «ماشین کشتار و تروریسم صهیونیستی» است.

حماد که از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس به شمار می‌آید، گفت: «تصمیم آمریکا هرگز ما را نمی‌ترساند و مانع خدمت ما به ملت فلسطین و دفاع از حقوق عادلانه این ملت نخواهد شد.»

وی تاکید کرد: «این تصمیم در سایه افزایش حملات اسرائیل علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و به‌دنبال اعلام حمایت نظامی بی‌سابقه دولت آمریکا از این رژیم اتخاذ شده است.»

حماد افزود: «امریکا در حالی نام مرا در فهرست به‌اصطلاح تروریسم بین المللی قرار داده که خود دولت آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم صهیونیستی است.»

An Israeli strike on the Gaza Strip during the summer war (File Photo)
تصویر آرشیوی از حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه

وزارت خارجه امریکا روز جمعه در بیانیه‌ای رسمی، فتحی حماد از رهبران جنبش حماس را در فهرست تروریسم قرار داد.

تصمیم امریکا علیه قانون‌گذار حماس مورد استقبال و پوشش وسیع خبری از سوی رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفت.

امریکا در ادامه حمایت‌های خود از رژیم اسرائیل، شمار زیادی از شخصیت‌ها و گروه‌های فلسطینی، عربی و بین‌المللی را در فهرست تروریسم قرار داده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی حماس این حکم وزارت خارجه آمریکا را به‌ شدت محکوم کرده است.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای این اقدام آمریکا را خطرناک و همسو با سیاست‌های دشمن صهیونیستی دانسته و تصریح کرده است این حکم در واقع بر جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین سرپوش خواهد گذاشت.

سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس، از آمریکا خواسته است در این تصمیم خود تجدید نظر کند و از سیاست‌های خود که موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف امت اسلامی می‌شود، دست بردارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku