News   /   سرخط   /   آمريکا

سرپرست اف‌بی‌آی ادعای ترامپ علیه جیمز کومی را رد کرد

اندرو مک‌کیب، سرپرست اف‌بی‌آی در کمیته اطلاعات مجلس سنای امریکا در واشنگتن دی‌سی، 21 اردیبهشت 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سرپرست پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اینکه جیمز کومی، رئیس اخراج شدۀ اف‌بی‌آی اعتماد «همه» را از دست داده بود را به‌صراحت رد کرد.

اندرو مک‌کیب، چهارشنبه خطاب به اعضای کمیته اطلاعات مجلس سنا، کار کردن با کومی را «بزرگ‌ترین امتیاز» دانست و گفت: «با اطمینان میگویم که اکثریت ‌قریب‌به‌اتفاق کارکنان (اف‌بی‌آی) ارتباطی عمیق و مثبتی با کومی داشتند.»

ترامپ در نامه اخراج کومی به‌صراحت نوشته بود انتصاب فردی جدید به‌عنوان رئیس جدید اف‌بی‌آی برای احیای اعتماد عمومی «ضروری است».

سرپرست پلیس فدرال امریکا با اشاره به اخراج کومی توسط ترامپ افزود با وجود این اخراج، کارکنان اف‌بی‌آی همچنان به تحقیق در مورد ادعای نقش روسیه در انتخابات پارسال آمریکا ادامه می‌دهند.

مک‌کیب تأکید کرد هیچ عاملی نمی‌تواند مانع تحقیقات اف‌بی‌آی در این مورد شود.

جیمز کومی، رئیس اخراج شدۀ اف‌بی‌آی

ترامپ چند روز پیش در پی تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی‌اش با روسیه در دوران مبارزات انتخابات‌ریاست جمهوری 2016 در امریکا، جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی را اخراج کرد.

دلیل اخراج کومی سوء مدیریت وی در تحقیقات در مورد استفاده هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پارسال از ایمیل شخصی برای امور محرمانه دولت اعلام شده است اما تحلیلگران موضوع تحقیق در مورد ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه را دلیل آن می‌دانند.

کومی 56 ساله از مدیران خوش‌نام اف‌بی‌آی محسوب می‌شود که 4 سال پیش منصوب شد و در حالی اخراج شد که 6 سال دیگر از دوره‌اش باقی مانده بود.

یک روز پس از اخراج جیمز کومی، معترضان آمریکایی در شهرهای مختلف از جمله واشنگتن و شیکاگو با برپایی تظاهرات ضمن محکوم کردن این اقدام رئیس‌جمهور امریکا، خواستار تحقیقات مستقل درباره ادعای ارتباط روسیه با ستاد انتخاباتی ترامپ شدند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku