News   /   سرخط   /   خاورميانه   /   تلگرام

موافقت امریکا با قرارداد دو میلیارد دلاری فروش سامانۀ موشکی به امارات

تصویر آرشیوی از سامانۀ موشکی و هوایی پاتریوت

دولت آمریکا از قصد خود برای فروش ۱۶۰ سامانۀ دفاع هوایی پاتریوت به ارزش تقریبی دو میلیارد دلار به امارات متحده عربی خبر داده است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا (DSCA)، سازمان ناظر بر فروش سلاح های این کشور به طرفهای خارجی، روز پنج شنبه اعلام کرد این قرارداد شامل ۶۰ سامانۀ پاتریوت پی‌ای سی-۳ و ۱۰۰ سامانۀ پاتریوت جی‌ای‌ام- تی است که در اختیار امارات متحده عربی به عنوان همپیمان منطقه‌ای واشنگتن قرار می‌گیرد.

در بیانیۀ این سازمان آمده است: «این قرارداد به سیاست خارجی و امنیت ایالات متحده کمک خواهد کرد چراکه باعث بهبود امنیت یکی از متحدان مهم آمریکا خواهد شد.»

کنگره آمریکا نیز باید قرارداد فروش موشکی امریکا به امارات متحده عربی را تصویب کند.

این در حالی است که امارات متحدۀ عربی در ماه فوریه و در حاشیۀ نمایشگاه بین المللی جنگ افزار و تجهیزات نظامی در ابوظبی چند قرارداد خرید تسلیحات به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار امضا کرد.

امارات که از مشتریان دیرینۀ صنایع دفاعی کشورهای غربی است، قراردادی را به ارزش بیش از 740 میلیون دلار با شرکت «ریتیون»، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی امریکا، و نیز قراردادی 710 میلیون دلاری را با شرکت روسی «روزو بورون اکسپورت» منعقد کرده است.

امارات یکی از متحدان اصلی عربستان در حمله به یمن است.

عربستان از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله، این کشور فقیر عربی را هدف حمله‌های هوایی مرگبار قرار داده است.

تصویری از ویرانه‌های به جامانده از حملات هوایی عربستان سعودی به صنعا، پایتخت یمن (اکتبر 2016، عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حمله‌های هوایی این ائتلاف بیش از 12 هزار نفر که بیشتر غیرنظامی بودند، کشته ‌شده‌اند و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های یمن ازجمله مدارس، بیمارستان‎ها، جاده‌ها، کارخانه‌ها و اردوگاه‌های پناه‌جویان وارد شده است.

آمریکا همچنین در تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی با فروش ۶۰۰ موشک پاتریوت پی‌ای سی-۳ به عربستان سعودی موافقت کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku