News   /   سرخط   /   آمريکا

سنا با نامزد ترامپ برای فرماندهی نیروی هوایی ارتش موافقت کرد

هیتر ویلسون، نماینده سابق مجلس نمایندگان امریکا از ایالت نیومکزیکو

سنای امریکا گزینۀ موردنظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را برای فرماندهی نیروی هوایی ارتش این کشور مورد تائید قرار داده است.

برای اولین بار است که یک نامزد پیشنهادی ترامپ برای سمتی بالا در ارتش مورد تائید قرارگرفته است.

سنای امریکا دوشنبه (18 اردیبهشت 96) با 76 رأی موافق در مقابل 22 رأی مخالف، هیتر ویلسون، نمایندۀ سابق مجلس سنای امریکا را به‌عنوان فرمانده آتی نیروی هوایی ارتش امریکا مورد تائید قرارداد.

ازآنجایی‌که کنترل سنای امریکا در دست اکثریت جمهوری‌خواهان است، پیش‌بینی می‌شد که وی به‌راحتی آرا موردنظر برای این سمت را کسب کند.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواه اکثریت سنای امریکا پیشتر گفته بود: «ویلسون فارغ‌التحصیل آکادمی نیروی هوایی دانشگاه آکسفورد است، برای اولین بار است که زنی در این سمت منصوب می‌شود و از طرفی دیگر وی بارها در مجلس سنی امریکا خدمت کرده است.»

وی افزود: «اطمینان دارم که وی در این سمت جدید برای تقویت این شاخه نظامی ارتش نهایت تلاش خود را به کار گرفته و برای تقویت آن تلاش خواهد کرد.»

ترامپ از زمان به دست گرفتن سمت ریاست جمهوری در ماه ژانویه برای پر کردن سمت‌های عالی‌رتبه در ارتش و پنتاگون در تلاش بوده است.

تصویری از جنگندۀ F-35 امریکا در مقر هوایی «آماری» در استونی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وینسنت ویلوا، اولین نامزد ترامپ برای فرماندهی ارتش و فیلیپ بیلدن نامزد پیشنهادی وی برای فرماندهی ارتش، هردو، در ماه فوریه از بیم به خطر افتادن منافع شخصی تجاری‌شان از قبول این سمت‌ها خودداری کردند.

مارک گرین، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان امریکا، دومین گزینۀ ترامپ برای فرماندهی ارتش نیز به دلیل اظهاراتی دربارۀ مسلمانان، لاتین‌ها و دیگر گروه‌های اقلیت، از نامزدی برای این سمت انصراف داد.

ویلسون پیشتر به‌عنوان مدیر سیاست دفاعی اروپا کنترل سلاح در شورای امنیت ملی در دورۀ ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش رئیس‌جمهور اسبق امریکا خدمت کرده است.

بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سفید در ماه ژانویه منتشر کرد وی اولین زن فارغ‌التحصیل نیروی هوایی ارتش است که در سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش خدمت خواهد کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku