News   /   آسيا

پیونگ‌یانگ: توطئۀ سیا برای ترور کیم جونگ اون

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسمی به مناسبت 85 امین سالگرد تشکیل ارتش خلق کره (6 اردیبهشت 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش رسانه های دولتی کره شمالی، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) و دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی  در جریان جشن‌های پیونگ‌یانگ، «توطئه کثیفی» را  برای ترور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طراحی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، وزارت امنیت داخلی کره شمالی  جمعه (15 اردیبهشت 96) در بیانیه‌ای اعلام کرد استفاده از مواد بیو شیمیایی ازجمله مواد رادیواکتیو و مواد سمی نانو بهترین روش برای سیا بود؛ زیرا با این روش نیازی به دسترسی به فردِ هدف نیست.

این بیانیه این توطئه را به‌منزله «اعلان‌جنگ» امریکا علیه کره شمالی توصیف کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (سمت راست) و ژنرال  مک مستر، مشاور امنیت ملی امریکا 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تنش در روابط میان پیونگ‌یانگ و دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به دلیل حضور نظامیان امریکایی در شبه‌جزیرۀ کره و همچنین آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی شدت گرفته است.

تنش در روابط کره شمالی و امریکا در هفته‌های اخیر بالاگرفته است. دولت ترامپ بارها هشدار داده است در قبال کره شمالی « تمامی گزینه‌ها روی میز است.»

دولت ترامپ همچنین در واکنش به آزمایش‌های موشکی  و کلاهک‌های هسته‌ای پیونگ یانگ بارها رهبر کره شمالی را به واکنش نظامی تهدید کرده است. امریکا همچنین ناوهای جنگی و یک فروند زیردریایی هسته‌ای خود  را به آب‌های کره  اعزام  کرده است.

ترامپ حتی دو حملۀ جدی در سوریه و افغانستان در ماه گذشته  اجرا کرده است که هردو این حملات به‌منزله هشدار به کره شمالی تلقی شده است.

کره شمالی در واکنش به این تهدیدات، آزمایش‌های موشکی‌اش را افزایش داده و حتی از برنامه‌ها برای آزمایش هسته‌ای جدید در هفته‌های آتی خبر داده است. کره شمالی همچنین به امریکا و دیگر متحدان منطقه‌ای آن  مانند کره جنوبی و ژاپن هشدار داده است در صورت هرگونه تجاوز با واکنش نظامی قوی روبرو خواهند شد.

به‌رغم تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی ، پیونگ‌یانگ برای تقویت توانایی نظامی خود برای حفاظت از خود در مقابل تهدید حضور نیروهای نظامی امریکا  در منطقه در  تلاش بوده است.

کره شمالی می‌گوید مادامی‌که واشنگتن به سیاست خصمانۀ خود علیه کره شمالی پایان ندهد و فرماندهی  سازمان ملل در کره جنوبی که تحت اداره واشنگتن است برچیده نشود، بازدارندگی هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد. در حال حاضر هزاران سرباز امریکایی در کره جنوبی و ژاپن مستقرند.

بر اساس اعلامیه اخیر ارتش امریکا ، این کشور 806 فروند موشک بالستیک بین‌قاره‌ای (ICBM) و موشک‌های بالستیک شلیک شونده از زیردریایی و بمب‌افکن‌های سنگین و همچنین یک هزار و 722 کلاهک  هسته‌ای  در شبه‌جزیرۀ کره مستقر کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku