News   /   آمريکا   /   تلگرام

فعال امریکایی : حملۀ موشکی به سوریه سرآغاز سیاست خصمانۀ ترامپ

فعال سیاسی از حملۀ موشکی امریکا به سوریه به عنوان سرآغاز سیاست خصمانۀ دولت دونالد ترامپ نام برد.

میلس هویینگ، فعال سیاسی و تحلیلگر امریکایی، می‌گوید امریکا علیه سوریه جنگی تجاوزکارانه مرتکب شده است اما این فقط آغاز سیاست خصمانۀ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکاست.

هویینگ، نامزد سابق حزب سبز برای انتخابات کنگره امریکا، این اظهارات را جمعه (18 فروردین 96) در گفت‌وگو با پرس تی‌وی و ساعتی پس‌ازآن بیان کرد که امریکا با شلیک حدود 60 موشک توماهوک از ناوهایش در دریای مدیترانه، پایگاه الشعیرات متعلق به ارتش سوریه را در استان حمص هدف قرارداد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این موشک‌ها از «یو اس اس راس» و «یو اس اس پورتر»، ناوشکن‌های نیروی دریایی در شرق دریای مدیترانه، شلیک‌ شده است. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این حمله 9 غیرنظامی ازجمله 5 کودک سوری کشته شدند.

هویینگ گفت: «حملۀ ترامپ به سوریه از ابعاد مختلفی قابل‌بررسی هست. از منظر  نظامی، سیاسی و حقوقی. خوب روشن است که این حمله‌ای علیه حاکمیت سوریه است.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: «درحالی‌که هنوز مشخص نبود چه کسی حملۀ شیمیایی ادلب را مرتکب شده است، دولت ترامپ فوراً دولت سوریه را مقصر قلمداد کرد و این حمله را علیه پایگاه‌های هوایی این کشور اجرا کرد و حتی ممکن بود سربازان، تکنسین ها و مشاوران روسی در آن‌ها باشند.»

مقام‌های ارشد دولت امریکا، ازجمله ترامپ دولت، سوریه را به دخالت در حملۀ شیمیایی در شمال غرب سوریه که بیش از 70 کشته و ده‌ها زخمی به‌جا گذاشت متهم کرده‌اند.

دولت سوریه قویاً این اتهام را رد کرده و می‌گوید این کشور هرگز از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.

وی استدلال کرد: «این جنگی تجاوزکارانه است و مطابق با کنوانسیون‌های ژنو جنایت جنگی انجام‌شده است. اگر در این حمله نیروهای دولتی روسیه که به دعوت دولت مشروع دمشق به سوریه دعوت‌شده‌اند، به‌طور تصادفی هدف قرار می‌گرفتند، آنگاه امریکا وارد جنگ با روسیه می‌شد که عواقب وحشتناکی را به دنبال داشت.»

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: «در اینجا در امریکا کنگره، نظام سیاست خارجی، دولت پنهان و مجموعه نظامی و صنعتی همگی به دنبال به راه انداختن جنگ در منطقۀ خاورمیانه هستند.»

این فعال سیاسی افزود جامعه جهانی باید با اتخاذ اقداماتی ازجمله محکومیت این اقدام از سوی شورای امنیت سازمان ملل، فرخوانی سفرا از امریکا به کشورهایشان و یا اقدامات دیگر از ادامه اقدامات جنگ افروزانه امریکا جلوگیری کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku