News   /   آسيا

پیونگ یانگ هشدار امریکا برای جنگ را بی‌اهمیت دانست

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حال بررسی روند آزمایش موتور موشکی قدرتمند جدید (29 اسفند 95)

کره شمالی با بی اهمیت دانستن هشدار رکس تیلرسون، وزیر امور خارجۀ امریکا برای احتمال حمله نظامی علیه این کشور، آمادگی کامل پیونگ یانگ را برای واکنش به هر جنگی اعلام کرده است.

تلویزیون دولتی کره شمالی (KRT)، سه شنبه (اول فروردین 96) به نقل از سخنگوی وزارت امورخارجۀ این کشور گزارش داد پیونگ یانگ اراده وتوانایی لازم را برای پاسخگویی به هر جنگی که امریکا خواهان آن است، دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نیز به نقل از این سخنگو گزارش داد: «نیروی هسته ای کره شمالی شمشیر عدالت باارزش و قابل اتکاترین نیروی بازدارنده برای دفاع از سرزمین مادری سوسیالیست و زندگی مردم آن است.»

این خبرگزاری به نقل از این سخنگو که از وی نامی برده نشده است، افزود امریکا باید بپذیرد که کرۀ شمالی ملتی با توانایی هسته ای است که «اراده و توانایی برای پاسخ کامل به هر جنگی که امریکا خواهان آن است، دارد.»

این مقام کره شمالی یادآور شد: «اگر تاجران سابقی که اکنون مقام‌های دولتی امریکا شده اند گمان می‌کنند می‌توانند کره شمالی را مرعوب کنند به زودی خواهند دانست که این شیوه کارساز نخواهد بود.»

رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ آمریکا، هفتۀ گذشته هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ تهدیدات خود را علیه کره جنوبی و نیروهای امریکایی افزایش دهد، اقدام نظامی علیه کره شمالی «روی میز» خواهد بود.

وانگ ئی، وزیر خارجۀ چین (سمت راست) و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجۀ امریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در پکن (28 اسفند 95)

تیلرسون روز یکشنبه به اولین سفر رسمی خود به منطقۀ آسیا پایان داد. وزیر خارجۀ امریکا به‌منظور یافتن «راهکاری جدید» در قبال پیونگ‌یانگ به چین، کره جنوبی و ژاپن سفر کرده بود. وی پیشتر گفته بود دو دهه تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از طریق دیپلماتیک به نتیجه نرسیده است.

در همین حال رسانه‌های دولتی کره شمالی یکشنبه گزارش دادند این کشور یک موتور موشکی قدرتمند جدید آزمایش کرده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از نسل جدیدی از موتورهای پرتاب راکت و موشک به‌عنوان «تولدی دوباره» برای صنعت موشکی این کشور نام برد.

کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته‌ای انجام داده و موشک‌های متعددی پرتاب کرده است.

در همین حال، رئیس دیده بان هسته‌ای سازمان ملل هشدار داده است تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم کره شمالی در چند سال اخیر گسترده‌تر شده است.

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفته است توانایی‌های هسته‌ای کره شمالی افزایش‌یافته است.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا در حال حاضرتحریمهای فلج‌کننده‌ای را علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن اعمال کرده‌اند.

 پیونگ‌یانگ هدف از این برنامه‌ها را حفاظت امنیتی علیه تجاوز نظامی بالقوه امریکا اعلام کرده است.

به‌رغم تحریم‌ها و دیگر فشارهای بین‌المللی، پیونگ‌یانگ در سال 2005 خود را یک قدرت هسته‌ای اعلام و عهد کرده است، توانایی نظامی خود را تقویت کند.

رهبر کره شمالی امریکا را به توطئه با همکاری متحدان منطقه‌ای‌اش برای براندازی دولت خود متهم می‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku