News   /   آسيا   /   تلگرام

سفر پادشاه سعودی به شرق آسیا با 500 تن وسایل

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، با استقبال مقامات اندونزی وارد فرودگاه جاکارتا شد. 11 اسفند 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی، با بیش از 500 تن وسایل و یک هزار و 500 ملازم، به‌عنوان اولین پادشاه عربستان در نیم‌قرن اخیر، روز چهارشنبه برای سفری 9 روزه وارد اندونزی شد.

سلمان چند روزی را در جاکارتا و جاوای غربی می‌گذراند و سپس به جزیرۀ توریستی بالی می‌رود؛ سلمان سفر یک‌ماهۀ خود به شرق آسیا را با سفر به مالزی آغاز کرد؛ وی همچنین پس از اندونزی از کشورهای چین، ژاپن و مالدیو دیدار خواهد کرد.

به گزارش جاکارتا پست، ادجی گوناوان، رئیس شرکت خدمات فرودگاهی جاکارتا، گفت پادشاه عربستان با حدود 505 تن وسایل سفر می‌کند.

این گزارش می‌افزاید هرکسی که بخواهد حدود و اندازه 505 تن را بداند، می‌توان گفت یک فیل آفریقایی به‌طور متوسط 2.5 تا 7 تن وزن دارد.

یکی از دو دستگاه مرسدس بنز اس-600 پادشاه عربستان سعودی در سفر به شرق آسیا

در وسایل سفر پادشاه عربستان چه چیزهایی یافت می‌شود؟

به گزارش جاکارتا پست، در بار سفر پادشاه عربستان دو دستگاه مرسدس بنز ای-600 و دو آسانسور به چشم می‌خورد.

شاید به نظر خیلی‌ها وجود چنین چیزهایی در بار سفر پادشاه عربستان عجیب باشد اما باید گفت که این اولین بار نیست که وی در سفرهای خارجی با خود آسانسور می‌برد.

در سال 2015، نصب آسانسور پادشاه عربستان در ساحل فرانسه موجی از اعتراضات مردمی را به دنبال داشت.

گوناوان گفت 63 تن از وسایل ملک سلمان در جاکارتا تخلیه‌شده و 396 تن دیگر نیز به بالی منتقل‌شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی، آنتارا، ملک سلمان با کمتر از یک هزار و 500 نفر سفر نمی‌کند؛ در این سفر 10 وزیر و 800 نماینده و 25 شاهزاده وی را همراهی می‌کنند. این افراد در 36 پرواز مختلف در مدت 3 هفته وارد اندونزی شده‌اند.

اختلال در فرودگاه جاکارتا با ورود پادشاه عربستان

به گفتۀ مقامات فرودگاه جاکارتا، انتظار می‌رفت با ورود هواپیمای حامل پادشاه عربستان سعودی، پروازها در این فرودگاه مختل شود.

به گزارش رسانه‌های محلی، تدابیر امنیتی در اندونزی شدت گرفته است و 10 هزار نیروی پلیس مسئولیت تأمین امنیت جاکارتا، جاوای غربی و بالی را بر عهده دارند.

همچنین صدها اتاق در 4 هتل بزرگ جاکارتا برای سعودی‌ها رزرو شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، کاروان پادشاه عربستان در هتل‌های لوکس در بالی اقامت خواهند داشت؛ جایی که هزینۀ اجارۀ یک ویلا برای یک‌شب رقمی بالغ‌بر 4 هزار و 400 دلار است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku