ولخرجی‌های پادشاه عربستان با 1500 خدم‌وحشم در سفر اندونزی

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در یکی از کاخ‌های سلطنتی، 3 اسفند 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

اندونزی اعلام کرد سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به همراه 1500 خدم‌وحشم به‌زودی به این کشور آسیایی سفر می‌کند و در نظر دارد میلیون‌ها دلار در هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی جزیرۀ توریستی بالی هزینه کند.

به گفتۀ پرامونو آنونگ، وزیر کابینۀ اندونزی در روز سه‌شنبه، ملک سلمان از 11 تا 19 اسفند به اندونزی سفر خواهد کرد و شش روز آن را در سواحل بالی به استراحت خواهد پرداخت.

با این حال، مقامات ریاض هنوز انجام این سفر و برنامه‌های آن را اعلام نکرده‌اند.

پادشاه عربستان پیش‌تر نیز در سفرهای پرهزینه به کشورهای مختلف، در هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی ولخرجی‌های بسیاری کرده بود. 

ملک سلمان که 80 سال سن دارد و از بیماری‌های مختلفی رنج می برد، سال گذشته در سفر به ترکیه 300 تن از نزدیکان خود را همراه خود برده بود.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی، تنها آماده‌سازی یک مجموعه هتل لوکس در آنکارا برای اقامت سلمان حدود 10 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

کاروان اتومبیل‌های لوکس که خودروی حامل پادشاه عربستان را در سفر ترکیه همراهی می‌کنند

گزارش‌ها حاکی است حدود 500 اتومبیل‌ لوکس و اشرافی برای انتقال پادشاه در آنکارا و استانبول به خدمت گرفته شده بودند. با این حال، وسایل شخصی پادشاه با هواپیماهای باری جابجا می شدند. هزینه‌های کلی این سفر حدود 18 میلیون دلار برآورد شد.

شهر شرم‌الشیخ مصر که در سواحل دریای سرخ واقع شده نیز از دیگر اماکن موردعلاقۀ ملک سلمان برای استراحت و ولخرجی است.

صرف این هزینه‌ها در حالی است که وی اذعان کرده که کشورش به دلیل کاهش شدید بهای نفت و تجاوز نظامی به یمن طی دو سال گذشته، با رکود اقتصادی مواجه شده است.

اقامتگاه تفریحی‌ پادشاه عربستان سعودی در منطقۀ «ولوری» در حومۀ شهر کنِ فرانسه

اندونزی با حدود 240 میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین جمعیت مسلمانان جهان در یک کشور را در خود جای داده است. بسیاری از مهاجران در اندونزی از عربستان آمده‌اند یا تبعید شده‌اند و انتظار می‌رود حضور و ولخرجی‌های سلمان در اندونزی، با اعتراضاتی مواجه شود.

ملک سلمان اواسط مرداد 1394 نیز برای گذران تعطیلات سه‌هفته‌ای، عازم اقامتگاه تفریحی‌اش در منطقۀ «ولوری» در حومۀ شهر کنِ فرانسه شده بود، اما پس از یک هفته به دلیل اعتراض فرانسوی‌ها، تعطیلاتش را در کن ناتمام گذاشت و عازم مغرب شد.

حدود 150 هزار شهروند فرانسوی از اینکه ساحل عمومی مقابل ویلای خانوادگی پادشاه عربستان قُرُق شده بود ناراضی بودند و با امضای یک بیانیۀ اعتراضی، خواستار پایان ممنوعیت تردد عمومی در این منطقه شده بودند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku