انهدام باند وابسته به القاعده در تونس

نیروهای امنیتی تونس (تصویر آرشیوی)

نیروهای امنیتی تونس یک باند وابسته به القاعده را در منطقه‌ای در شرق این کشور متلاشی کرده‌اند.

وزارت کشور تونس پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این باند 10 نفره در نزدیکی شهر بندری سوسه فعالیت می‌کرد.

در این بیانیه آمده است اعضای این باند از طریق شبکه‌های اجتماعی با هم‌دستان خود در داخل و خارج از کشور تماس داشتند و در پی انجام «عملیات‌های تروریستی» بودند.

بر اساس اعلام وزارت کشور تونس، این باند به گروه تروریستی «عقبه بن نافع» - از زیرشاخه‌های گروه القاعده که مسئولیت چندین حمله به نیروهای امنیتی تونس را پذیرفته – وابسته است.

این وزارتخانه همچنین افزود دو نفر از اعضای این باند، زن بودند.

نیروهای امنیتی تونس اخیراً اعلام کردند طی 10 ماه اول سال جاری میلادی حدود 160 باند وابسته به گروه‌های تروریستی را نابود کرده‌اند.

تعداد باندهای تروریستی متلاشی‌شده در این بازۀ زمانی نسبت به سال 2015 حدود 45 درصد افزایش یافته است؛ رقمی که حاکی از تشدید فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در این کشور آفریقایی است.

تونس بعد از قیامِ سال 2011 در این کشور با حمله‌های گروه‌های تروریستی مواجه بوده است. این کشور در سال 2015 هدف دو حملۀ تروریستی مرگبار قرار گرفت. در تاریخ 26 ژوئن (5 تیر 1394) در تیراندازی تروریست‌ها به منطقه‌ای تفریحی در شهر سوسه، 38 نفر از جمله تعدادی از گردشگران خارجی کشته شدند. حملۀ مسلحانه به موزۀ باردو در پایتخت این کشور در تاریخ 18 مارس (27 اسفند 1393) نیز 22 کشته برجای گذاشت.

به گفته مقام‌های تونس، بیش از سه هزار تونسی این کشور را به مقصد عراق، سوریه و لیبی ترک کرده‌اند تا به گروه‌های تروریستی بپیوندند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku