News   /   سرخط   /   آفريقا   /   تلگرام

بوکوحرام تهدید کرد: حمله به پایتخت نیجریه

عناصر گروه تروریستی بوکوحرام (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، گروه تروریستی بوکوحرام تهدید کرده است حملاتی را در شهر آبوجا، پایتخت نیجریه، انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «صاحارا ریپورترز»، فردی که خود را یکی از عناصر بوکوحرام معرفی می‌کند در ویدئویی تأکید کرد: «بمب‌گذاری‌های بیشتر از جمله در شهر آبوجا در راه است.»

این ویدئوی تهدید‌آمیز در شرایطی منتشر شد که منابع امنیتی در نیجریه سوم می (13 اردیبهشت) مدعی شدند ابوبکر شکائو، سرکرده این گروه تروریستی، در حمله جت‌های ارتش نیجریه در روستایی در ایالت بورنو واقع در شمال شرق این کشور مجروح شده است.

بوکوحرام بخش عمده فعالیتش را در ایالت بورنو – محل شکل‌گیری این گروه – انجام می‌دهد و پایتخت نیجریه تقریباً دور از دسترس عناصر این گروه تکفیری است.

با وجود این، دستگاه امنیتی نیجریه در ماه آوریل اعلام کرد تلاش‌های این گروه تروریستی را برای حمله به سفارت‌های بریتانیا و امریکا در شهر آبوجا خنثی کرده است.

بوکوحرام که نام آن به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است، هدف خود را سرنگونی دولت نیجریه اعلام کرده است.

عناصر بوکوحرام در دوران اوج خود در سال 2015 منطقه‌ای به وسعت کشور بلژیک را در شمال شرق نیجریه تصرف کرده بودند اما بعد از شروع عملیات قوای چندملیتی متشکل از نیروهای چاد، کامرون، نیجر و نیجریه در فوریه 2016 بخش‌های گسترده‌ای از این قلمرو را از دست دادند.

این گروه تروریستی از سال 2009 میلادی تاکنون مسئولیت بسیاری از حملات مسلحانه و بمب گذاری‌ها را در بخش‌های مختلف نیجریه و کشورهای همسایه نظیر چاد، نیجر و کامرون بر عهده گرفته است.

حملات مرگبار بوکوحرام تاکنون دست‌کم 20 هزار کشته برجای گذاشته و بیش از 2.7 میلیون نفر را آواره کرده است. این گروه در مارس 2015 وفاداری خود را به داعش اعلام کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku