News   /   مصاحبه

تحلیل‌گر سیاسی: سناتور گراهام به دنبال استفاده از «هیولای» روسیه

تصویر آرشیوی از نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ (چپ) و هیلاری کلینتون در نیویورک

یک کارشناس سیاسی معتقد است دلیل اظهارات لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه امریکا، دربارۀ ادعای مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ازآن‌جهت است که جمهوری‌خواهان همواره به دنبال استفاده از یک «هیولا» برای فرافکنی اقدامات خود هستند.

گراهام سه‌شنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «در امریکا 100 سناتور وجود دارد. 99 درصد از ما معتقدیم روس‌ها در انتخابات ما مداخله کردند و ما باید چاره‌ای دراین‌باره بیندیشیم.»

وی گفت: «ما قرار است جلسات استماع داشته باشیم تا تحریم‌هایی را علیه شخص پوتین و حلقۀ نزدیکان وی به خاطر دخالت در انتخابات اعمال کنیم.»

در خلال رقابت انتخاباتی میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، واشنگتن ادعا کرد که هکرهای روسی ایمیل‌ها اعضای ارشد حزب دموکرات را برای ضربه زدن به هیلاری کلینتون هک کردند. 

رادنی مارتین از کارمندان پیشین کنگرۀ امریکا چهارشنبه در مصاحبه با پرس ‌تی‌وی گفت ادعای نفوذ و دخالت هکرهای روس در انتخابات، با در نظر گرفتن دو هدف مطرح می‌شود. 

رادنی مارتین در مصاحبه با پرس تی‌وی 

وی گفت از طرفی دموکرات‌ها، که مدعی مداخلۀ هکرها هستند، به دنبال مقصری برای شکست هیلاری کلینتون در انتخابات می‌گردند. 

مارتین تصریح کرد: «اما وقتی‌که وی مغلوب شد، دموکرات‌ها  مجبور شدند یک سپر بلا  برای شکست وی بیابند. درنتیجه، دموکرات‌ها که به‌طور سنتی باید مدافع مناسبات خوب با روسیه باشند، ناگهان، نقاب از چهره برداشته و چهرۀ جنگ‌افروزانه خود را به نمایش گذاشتند.»

وی گفت: «از سوی دیگر، جمهوری‌خواهان دریافتند که آنان می‌توانند بهره بیشتری از این موضوع ببرند. بنابراین، جمهوری‌خواهان درصدد گسترش روسیه‌هراسی هستند زیرا حربۀ اسلام‌هراسی در قالب جنگ با تروریسم دیگر نخ‌نما شده است و بسیاری از امریکایی‌ها دیگر از این ماجرا خسته شده‌اند.»

مارتین گفت: «جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر دو برای پیشبرد مسائل خود نیازمند یک هیولا هستند؛ دموکرات‌ها به آن برای جبران ناکامی خود نیازمندند. جمهوری‌خواهان هم برای موجودیت خود نیازمند یک دیو هستند. حال فرق نمی‌کند که بحث اسلام‌هراسی باشد یا هراس از اتحاد جماهیر شوروی یا روسیه هراسی... کل موجودیت آنان وابسته به وجود این هیولا و مبارزه با آن است.»

مارتین خاطرنشان کرد: «دلیل اظهارات سناتور گراهام و ادعای پیگرد و تحریم و سایر اقدامات از این‌ دست نیز همین است.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku