News   /   اروپا

صدراعظم آلمان خواستار ممنوعیت برقع شد

زنان برقع‌پوش در آلمان (تصویر آرشیوی)

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، خواستار ممنوعیت برقع در این کشور شد و تأکید کرد قانون مقدم بر دین است.

مرکل، سه‌شنبه در کنگرۀ حزب دموکرات مسیحی در شهر اسنِ آلمان گفت: «پوشاندن کامل چهره باید در هرجایی که ازنظر قانونی ممکن است، ممنوع شود.»

مرکل که بار دیگر در انتخابات درون‌حزبی ریاست حزب دموکرات مسیحی را به دست آورده است، افزود همۀ کسانی که در آلمان زندگی می‌کنند و آن‌ها که به این کشور می‌آیند باید قانون را رعایت کنند.

صدراعظم آلمان گفت: «اینجا در آلمان ... قوانین کشور ما ... برای همه بدون استثنا به یک اندازه اعمال می‌شود ... قانون آلمان بر شریعت تقدم دارد.»

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

مرکل همچنین قول داد مانع تکرار بحران پناه‌جویان در آلمان شود. وی گفت: «ما بارها اعلام کرده‌ایم که این وضعیت (بحران پناه‌جویان در آلمان) که در اواخر تابستان 2015 رخ‌داده، نمی‌تواند و نمی‌بایست تکرار شود و دیگر نیز تکرار نخواهد شد.»

صدراعظم آلمان همۀ 890 هزار پناه‌جویی که سال گذشته وارد آلمان شده‌اند در این کشور باقی نخواهند ماند.

حزب دموکرات مسیحی به دلیل سیاست قبلی خود مبنی بر پذیرش پناه‌جویان تحت‌فشار فزاینده‌ای قرار دارد.

این انتقادات در پی تجاوزهای جنسی به زنان در شهر کلن در شب سال نو به اوج خود رسید. به دنبال این انتقادات، دولت آلمان سیاست درهای باز در قبال پناه‌جویان را کنار گذاشت.

اواخر خرداد امسال نتایج یک پژوهش جدید منتشر شد که نشان می‌داد اسلام هراسی به‌طور قابل‌توجهی در آلمان افزایش یافته است.

این پژوهش همچنین نشان داد تعداد کسانی که معتقدند باید از ورود مسلمانان به آلمان جلوگیری شود، افزایش یافته و اکنون به بیش از 40 درصد رسیده است. این در حالی است که در سال 2009 این آمار 8 درصد بود.

این پژوهش را محققان دانشگاه لایپزیگ با همکاری بنیاد هاینریش بُل، بنیاد روزا لوکزامبورگ و بنیاد اتو برِنر، از نهادهای معتبر در جامعه آلمان انجام داده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku