News   /   اروپا

پلیس فرانسه در عملیات ضد تروریستی هفت نفر را دستگیر کرده است

تصویری از افسران نیروی گشت پلیس فرانسه هنگام سخنرانی برنارد گازنو، وزیر کشور فرانسه، در جمع نیروهای امنیتی در پاریس (21 مهر 1395، عکس از خبرگزاری اسوشیتدپرس)

پلیس ضد تروریسم فرانسه هفت نفر را در شهرهای استراسبورگ و مارسی به اتهام طراحی یک حملۀ تروریستی در این کشور اروپایی دستگیر کرده است.

برنارد گازنو، وزیر کشور فرانسه، روز دوشنبه (اول آذر 1395)، از این دستگیری‌ها خبر داد و افزود هویت شش تن از افراد بازداشت‌شده نزد سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه نامعلوم بوده است.

وزیر کشور فرانسه همچنین گفت این دستگیری‌ها منجر به خنثی شدن یک اقدام تروریستی شد.

وی به جزئیات این اقدام تروریستی و هدف احتمالی آن اشاره‌ای نکرد.

بنا به اعلام دفتر نخست‌وزیری فرانسه، فقط در ماه نوامبر 43 نفر در عملیات ضد تروریستی فرانسه بازداشت شده‌اند.

در انفجارها و تیراندازی‌های تروریستی آبان 1394 در پاریس، پایتخت فرانسه، دست‌کم 130 نفر کشته شدند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که استراسبورگ به علت بیم و نگرانی از حملات تروریستی در آستانۀ آغاز بازار کریسمس، به حال آماده‌باش کامل در آمده است.

در همین حال مقامات محلی هشدار داده‌اند بازار کریسمس استراسبورگ ممکن است در صورت تهدیدهای جدی، لغو شود و یا به حال تعلیق درآید.

باوجود گذشت یک سال از حملات تروریستی داعش در پاریس که دست‌کم 130 کشته بر جا گذاشت، حالت اضطراری همچنان در فرانسه برقرار است.

هم‌زمان با جشن روز ملی فرانسه در ماه جولای (تیر 1395) نیز یک کامیون جمعیت حاضر در جشن را در شهر نیس، در جنوب فرانسه، زیر گرفت که در اثر آن 86 نفر کشته شدند.

تجمع مردم فرانسه به یاد قربانیان در محل حمله در شهر نیس، 25 تیر 1395 (عکس از رویترز)

سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه اخیراً هشدار داده‌اند تروریست‌ها ممکن است از این‌گونه تاکتیک‌های جدید استفاده کنند و بمب‌گذاری و حملات انفجاری خود را در نزدیکی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری، به‌ویژه مکان‌های مورد توجه توریست‌های خارجی، متمرکز کنند.

آن‌ها می‌گویند «این شکل جدید از حمله» ممکن است تلفات گسترده‌ای را در پی داشته باشد، درحالی‌که عامل حمله و بمب‌گذار می‌تواند بدون هرگونه آسیب از محل فرار کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku