News   /   اروپا

تظاهرات پاریسی ها در سالگرد حمله شارلی ابدو

مردم پاریس برای ادای احترام به قربانیان در سالگرد حملات تروریستی، در میدان جمهوری این شهر، دور هم گرد آمدند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

هزاران نفر از مردم پاریس تقریبا یک سال بعد از تظاهرات میلیونی خود در اعتراض به حمله به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو و یک مرکزخرید یهودیان در این شهر دور هم گرد آمده‌اند.

سال گذشته چند روز پس از این حملات، بیش از 4 میلیون نفر از شهروندان فرانسه در تجمعات اعتراضی در سراسر این کشور، وحدت ملی خود را به نمایش گذاشتند.

این تظاهرات از زمان جنگ جهانی دوم، بزرگترین تجمع اعتراضی محسوب می‌شود.

مردم پاریس در محل میدان جمهوری این شهر و با حضور پلیس، به دور یک بنای یادبود که با پرچم فرانسه پوشیده شده بود، گرد آمدند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز از یک لوح یادبود در کنار درخت بلوطی که به یاد قربانیان این حادثه کاشته شده بود، پرده‌برداری کرد.

در حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو، 12 نفر کشته شدند. این نشریه پیش از این دست به انتشار کاریکاتورهایی موهن از افراد مقدس نظیر پیامبر اسلام زده بود.

 یک روز پس از این واقعه، به مرکز خرید یهودیان نیز حمله شد که در طی آن 5 نفر از جمله یک افسر پلیس زن کشته شدند.

آنه هیدالگو، شهردار پاریس (چپ)، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در مراسم یادبود قربانیان حمله به دفتر نشریه فرانسوی

پاریس روز 22 آبان نیز هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت. در این حملات 130 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. فرانسه از آن زمان تحت تدابیر شدید امنیتی و در حالت فوق العاده قرار دارد.

گردهمایی مردم در روز یکشنبه، به تمام قربانیان حملات تروریستی سال گذشته تقدیم شد.

اولاند چای برادری نوشید

در همین راستا، روز گذشته مساجد فرانسه درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشودند تا با اجرای مراسمی ابتکاری، گرد هم آمده و درباره اسلام صحبت کنند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه امروز با حضور در مسجد جامع پاریس،ضمن نوشیدن چای به گفتگو با مسلمانان پرداخت.

برنار کازنوف، وزیر کشور فرانسه نیز روز گذشته در مسجدی در حومه پاریس حضور یافت. وی گفت فرانسه بیش از هر زمانی به مشارکت همه مسلمانان در خاک خود احتیاج دارد.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku