News   /   اروپا

وزیر کشور فرانسه: پلیس یک توطئه تروریستی را خنثی کرد

عملیات پلیس فرانسه در منطقه ارژانتوی در حومه شمالی پاریس؛ بامداد پنج شنبه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پلیس پاریس در پی بازداشت یک فرانسوی به ظن عضویت در گروهی تروریستی در حومه پایتخت، یک توطئه تروریستی در مرحله اجرا را خنثی کرده است.

برنارد کازنو وزیر کشور فرانسه پنج شنبه شب در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت این مظنون روز پنج شنبه در منطقه ارژانتوی در حومه شمالی پاریس بازداشت شد و این دستگیری به پلیس کمک کرد تا توطئه‌ای تروریستی را در فرانسه خنثی کند.

کازنو گفت این فرد بازداشت شده «مظنون به دست داشتن در این توطئه» است و «وی بخشی از یک شبکه تروریستی بوده که قصد حمله به فرانسه را داشته است.»

وزیر کشور فرانسه گفت هنوز هیچ «مدرک ملموسی» وجود ندارد که در حال حاضر «این توطئه را به حملات پاریس و بروکسل ارتباط دهد.»

این دستگیری در حالی صورت گرفت که پلیس بلژیک نیز در ادامه تحقیقات درباره حملات تروریستی سوم فروردین در فرودگاه و متروی بروکسل، 6 نفر را بازداشت کرده است. در این حملات تروریستی 34 نفر کشته شدند.

عملیات پلیس فرانسه در منطقه ارژانتوی در حومه شمالی پاریس؛ بامداد پنج شنبه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این حملات تروریستی نگرانی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره امنیت اروپا و واکنش آن به تهدید گروه‌های تروریستی را افزایش داده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بروکسل را برعهده گرفته است؛ این گروه تکفیری همچنین مسئولیت حملات تروریستی 23 آبان (13 نوامبر) در پاریس را که 130 کشته برجای گذاشت، برعهده گرفته است.

در همین حال وزرای دادگستری و امور داخلی کشورهای اتحادیه اروپا نشستی اضطراری در بروکسل برگزار کردند و از پارلمان اروپایی خواستند تا طرحی به منظور شراکت در داده‌های اطلاعاتی راهبردی تهیه کند.

این وزرا تاکید کردند کشورهای اروپایی دیگر نمی‌توانند اطلاعات کلیدی را فقط برای خود نگه دارند.

به گفته کارشناسان، برخی کشورها از جمله فرانسه و آلمان از به شراکت گذاشتن اطلاعات راهبردی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ممانعت به عمل می‌آورند.

دیمیتریس آورامپولوس کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا در این رابطه گفت «گاهی اوقات به خاطر نبود اراده سیاسی، نبود هماهنگی و مهمتر از همه نبود اعتماد»، برخی کشورها از به شراکت گذاشتن اطلاعات راهبردی اجتناب می‌کنند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku