News   /   مصاحبه

«طرح خودمختاری شرق حلب مضحک و ظالمانه است»

نیروهای طرفدار دولت سوریه پس از بازپس‌گیری منطقۀ ضاحیه الاسد در بخش غربی حلب از دست تروریست‌ها در این منطقه به چشم می‌خورند، 22 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی  به پرس تی‌وی گفته است طرح تشکیل یک منطقۀ خودمختار در شرق حلب «مضحک و ظالمانه است» که باید قاطعانه رد شود.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که ولید المعلم، وزیر خارجۀ سوریه، پیشنهاد سازمان ملل دربارۀ تشکیل یک منطقۀ خودمختار تحت هدایت پیکارجویان تکفیری مورد حمایت خارج را در بخش شرقی شهر حلب به‌شدت رد کرده است.

استیون لندمن، نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی، در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت استافان د میستورا، فرستادۀ ویژه سازمان ملل در امور سوریه یک عامل «طرفدار غرب» است که وانمود می‌کند بی‌طرف است.

این تحلیلگر سیاسی افزود: «فعالیت‌های وی (د میستورا) ماهیت بی‌طرفانه ندارد و هدف از طرح این ایده که وی می‌خواهد حلب با تروریست‌ها، که مردم این شهر را می‌ترسانند، به دو بخش تقسیم شود این است که پایگاهی در شرق حلب در اختیار آن‌ها (تروریست‌ها) قرار بگیرد تا بتوانند دوباره مسلح شوند ... صفوف خود را مجدداً ساماندهی کنند و ... حملات به حلب و سایر نقاط سوریه را ازسر بگیرند.»

لندمن همچنین از معلم به خاطر مخالفت با پیشنهاد د میستورا به شیوه‌ای دیپلماتیک تقدیر کرد.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا صلح بیشتر و جنگ کمتر در خاورمیانه را انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد به نظر نمی‌رسد ترامپ درصدد براندازی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه باشد چراکه او به تروریسم به‌عنوان یک تهدید می‌نگرد.

شهر حلب در شمال غرب سوریه از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

نیروهای دولتی مستقر در این شهر در حال حاضر درگیر جنگی تمام‌عیار با گروه‌های تروریستی هستند.

منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku