News   /   آمريکا

ترامپ: اگر کلینتون در پنسیلوانیا پیروز شود، تقلب کرده است

دونالد ترامپ، نامزد نهاییِ حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نامزد نهاییِ حزب جمهوری‌خواه در انتخاباتِ آتیِ ریاست جمهوریِ امریکا می‌گوید اگر رقیب دموکراتش در ایالت پنسیلوانیا پیروز شود، قطعاً تقلب کرده است.

دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در شهر آلتونا در ایالت شرقیِ پنسیلوانیای امریکا گفت: «ما بر (انتخاباتِ) پنسیلوانیا نظارت خواهیم کرد. به مناطق خاصی خواهیم رفت و با بررسی، اطمینان خواهیم یافت که افرادی پنج بار رأی ندهند. اگر چنین کنید، ما نخواهیم باخت.»

وی افزود: «از نظر من - مردم پنسیلوانیا، حقیقتاً بدین معتقدم- تنها راه شکستِ ما بروز تقلب (در انتخابات) است.»

 ترامپ گفت مقامات جمهوری‌‎خواه در ایالت پنسیلوانیا در مورد امکان بروز تقلب «بسیار نگران هستند» و افزود طرفداران و ستاد انتخاباتی‎اش می‎بایست از نیروهای پلیس برای نظارت کامل بر انتخابات استفاده کنند.

براساس نظرسنجیِ دانشگاه کوینیپیاکِ امریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد، هیلاری کلینتون، نامزد نهاییِ حزب دموکرات حدود 52 درصد آراء و ترامپ حدود 42 درصد آراء را در ایالت پنسیلوانیا به دست خواهند آورد.

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترامپ روز جمعه در یک تجمع انتخاباتی در شهر اِری در پنسیلوانیا گفت این ایالت را «به خوبی می‌شناسد» و می‌داند کلینتون نمی‌تواند مانع رأی آوردن وی در پنسیلوانیا شود.

نامزد میلیاردر و جنجالی حزب جمهوری‌خواه در سخنرانی خود در این شهر گفت: «به نظر من – و من صد در صد به این گفتۀ خود اطمینان دارم- تنها راهی که آن‌ها می‎توانند در برخی حوزه‌ها پیروز شوند، تقلب است.»

این غول املاک و مستغلاتِ نیویورکی، هفتۀ گذشته نیز در سخنرانی خود در ایالت شرقیِ اوهایو گفته بود که «نگران بروز تقلب در انتخابات» است.

براساس قانون پنسیلوانیا، رأی‌دهندگان الزامی به ارائۀ کارت شناساییِ عکس‌دار برای شرکت در انتخابات ندارند و ترامپ در سخنرانی خود این موضوع را «شوک‌آور» توصیف کرده است.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا روز ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار و جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکراتِ ایالات متحده، تعیین خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku