News   /   آمريکا

ترامپ سرانجام از پل رایان برای نمایندگی ویسکانسین حمایت کرد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در گردهمایی ایالت ویسکانسین حمایت خود را از پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، اعلام کرد (15 مرداد 1395 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، که مشخصا از حمایت از پل رایان رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان این کشور در کسب کرسی نمایندگی ویسکانسین خودداری کرده بود، سرانجام حمایت خود را از وی اعلام کرد.

ترامپ جمعه شب (به وقت محلی) در یک گردهمایی در شهر گرین‌بی در ایالت ویسکانسین حمایت خود را از رایان اعلام کرد و گفت: «من در مأموریت مشترکمان برای تبدیل امریکا به ملتی بزرگ، از رئیس مجلس نمایندگان، پل رایان، حمایت و وی را تایید می کنم.»

 

وی افزود: «ممکن است ما دربارۀ برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشیم اما در اکثر موارد با هم توافق داریم.»

این نامزد جمهوری‌خواه همچنین گفت تنها راه دست یابی به پیروزی «اتحاد» است.

ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که هنوز برای حمایت از رایان به جمع‌بندی نرسیده است. وی همچنین در سخنانی با تمجید از ستاد انتخاباتی پل نهلن، رقیب رایان در این انتخابات، به حمایت از وی پرداخته بود.

پل رایان در برخی مسائل از جمله پیشنهاد ترامپ در زمینۀ ممنوع کردن ورود مسلمانان به امریکا با وی اختلاف نظر دارد. رایان همچنین در روزهای اخیر در بیانیه‌ای به طور غیرمستقیم از اظهارات ترامپ دربارۀ همایون خان (سرباز مسلمان امریکایی که در جنگ عراق کشته شد) انتقاد کرد.

یکی از مشاوران رایان در مصاحبه با روزنامۀ گاردین در این‌باره گفت رئیس مجلس نمایندگان امریکا «از این اقدام تقدیر و تمرکز خود را بر جلب حمایت رأی‌دهندگان در ویسکانسین جنوبی معطوف می‌کند.»

تعلل ترامپ در حمایت از پل رایان را می‌توان پاسخی تلافی‌جویانه به رفتار مشابهی تلقی کرد که چند ماه پیش رایان در اعلام حمایت از این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری نشان داده بود.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا

ترامپ پیش‌تر در مصاحبه با روزنامۀ واشنگتن پست گفته بود: «من پل (رایان) را دوست دارم اما اکنون برهۀ زمانی بسیار بدی برای کشور ما است و ما به رهبری قدرتمند نیاز داریم. ... من هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ام که از رایان حمایت کنم.»

این اظهارنظر ترامپ، یادآور صحبت‌های رایان در تاریخ 6 می (16 اردیبهشت) است که در پاسخ به سؤالی دربارۀ حمایت از ترامپ جملۀ مشابهی گفته بود.

 رایان نیز سرانجام در ماه  ژوئن (خرداد) حمایت خود را از ترامپ اعلام کرد.

ترامپ همچنین در گردهمایی جمهوری‌خواهان در روز جمعه حمایت خود را از انتخاب مجدد جان مک‌کین، سناتور ایالت آریزونا و از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه، و نیز کلی آیوت، سناتور ایالت نیوهمپشایر اعلام کرد. وی پیش‌تر از حمایت از این افراد نیز اجتناب کرده بود.

اظهارات ضد و نقیض ترامپ در حالی بیان می‌شود که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، هفتۀ گذشته شدیدترین انتقاد خود را از این نامزد جمهوری‌خواه مطرح کرد.

 اوباما گفت ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست و «متأسفانه برای عهده‌دار شدن این وظیفه آمادگی ندارد». رئیس جمهور امریکا از سران حزب جمهوری‌خواه خواست، حمایت خود را از ترامپ متوقف کنند.

در نظام انتخاباتی امریکا مردم هر ایالت به صورت جداگانه و مستقل از ایالت‌های دیگر در روز انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان کنگره را نیز انتخاب می‌کنند.

انتخابات مقدماتی کسب کرسی نمایندگی ویسکانسین در مجلس نمایندگان امریکا 19 مرداد برگزار خواهد شد.

 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku