حمله الشباب به شهری در غرب موگادیشو، پایتخت سومالی

تصویر منتسب به اعضای الشباب (عکس از رویترز)

گروه تروریستی الشباب، روز شنبه مناطق مسکونی شهر بیدوه واقع در غرب موگادیشو، پایتخت سومالی را گلوله باران کرد. گفته می شود در این حمله یک بیمارستان هدف قرار گرفته است.

هیأت اعزامی اتحادیه افریقا به سومالی (آمیسوم) ضمن اعلام این خبر افزود الشباب در این حمله یک بیمارستان را هدف قرار داده و به احتمال زیاد باعث تلفاتی شده است.

آمیسوم در پیامی توئیتری نوشت: «شبه نظامیان الشباب صبح امروز (شنبه) خمپاره‌هایی به مناطق مسکونی غیرنظامی در شهر بیدوه شلیک کردند. شماری از این خمپاره‌ها به یک بیمارستان اصابت کرده است. شمار تلفات غیرنظامیان مشخص نشده اما انتظار می‌رود (تلفاتی) به بار آورده باشد.»

برخی گزارش‌های محلی نیز حاکی است در این حمله دستکم یک زن کشته و چندین تن دیگر از جمله کودکان زخمی شده‌اند.

تحلیلگران امنیتی هشدار داده‌اند که الشباب ممکن است با استفاده از فضای معطوف به مبارزات انتخاباتی، حملات خود را تشدید کند. انتخابات ریاست جمهوری سومالی قرار است در همین ماه (آگوست) برگزار شود.

الشباب همچنین حملاتی را در کنیا و اوگاندا انجام داده است. این دو کشور سربازانی را به مأموریت آمیسوم در سومالی اعزام کرده‌اند. در این مأموریت 22 هزار نیروهای نظامی متشکل از کشورهای عضو اتحادیه افریقا شرکت دارند که هدفش برقراری صلح در سومالی است.

این گروه وابسته به القاعده اواخر ماه گذشته میلادی نیز در حملاتی انتحاری یک پایگاه آمیسوم و مقر اداره پلیس تحقیقات جنایی را در موگادیشو منهدم کرد که دستکم 23 کشته بر جای گذاشت.

الشباب به دنبال سرنگونی دولت سومالی و اجرای آنچه قوانین اسلامی می نامد، است. این گروه بارها به اهداف نظامی و تاسیسات غیرنظامی عمدتاً در پایتخت این کشور از جمله هتل‌ها و رستوران‌ها حمله کرده است.

سومالی از اوایل دهه 90  و به دنبال سرنگونی محمد زیاد باره، دیکتاتور سابق این کشور صحنه درگیری‌های خونین بوده و با بی قانونی دست به گریبان است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku