News   /   آمريکا

گزارش: ناو هواپیمابر 13 میلیارد دلاری امریکا آماده جنگ نیست

ناوهواپیمابر یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد امریکا (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، گرانترین ناو هواپیمابر امریکا که ساخت آن حدود 13 میلیارد دلار هزینه در بر داشته، آماده جنگ نیست.

نشریه بلومبرگ گزارش داد در سامانه باند پرواز، سیستم‌های تعبیه شده در باند برای فرود هواپیما، قابلیت‌های دفاعی و انتقال مهمات ناو «یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد» ایرادهایی وجود دارد.

مایکل گیلمور، مسئول قسمت ارزیابی و آزمایش‍‌های عملیاتی در وزارت دفاع امریکا، گفت: «این چهار سامانه بخش‌های اصلی عملیات پرواز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

گیلمور افزود: «در صورتی که این ایرادها برطرف نشوند... قابلیت این ناو هواپیمابر را برای اجرای عملیات جنگی به شدت محدود می‌کنند.»

وی همچنین افزود سامانه باند پرواز و سیستم‌های تعبیه شده در باند برای فرود هواپیما «احتمالا نیاز به طراحی مجدد» داشته باشند.

یکی از مشکلات اصلی این ناو که مورد انتقاد وزارت دفاع امریکا نیز قرار دارد، تجهیزات مربوط به کاهش سرعت هواپیماها بر روی باند است.

به گفته گیلمور این تجهیزات برای «عملیات‌های پروازی سنگین» کارایی ندارد و قابلیت آن «بسیار پایین‌تر از حد انتظار و حد نصاب لازم برای پیروزی در جنگ» است.

بنا بر این گزارش، آزمایش‌ها نشان می‌دهد این تجهیزات بعد از 25 فرود متوالی کارایی خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین قابلیت رادار یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد برای رصد ترددهای هوایی و دفاع از خود در برابر جنگنده‌ها و موشک‌ها را «نامشخص» عنوان کرد.

نیروی دریایی امریکا اعلام کرد موعد تحویل این ناو هواپیمابر در ابتدا قرار بود سپتامبر 2014 باشد اما احتمال می‌رود تحویل آن در نوامبر 2016 محقق شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku