News   /   آسيا

شبیه سازی حمله اتمی کره شمالی به اهداف امریکا

کره شمالی از آزمایشهای موشکی بالستیک با هدف شبیه سازی حمله به اهداف امریکا در کره جنوبی خبر داده است.

کره شمالی چهارشنبه اعلام کرد که هدف از آزمایشهای موشکی بالستیک اخیر پیونگ یانگ شبیه‌سازی حملات اتمی احتمالی به اهداف امریکا در کره جنوبی بوده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا بر آن نظارت داشته است.

شلیک آزمایشی سه موشک که سه‌شنبه در تعارض با قطعنامه‌های موجود سازمان ملل انجام شد نشان دهنده واکنش تند پیونگ‌ یانگ به استقرار سامانه پدافند موشکی امریکا موسوم به تاد در کره جنوبی است.

پرتاب دو موشک اسکاد و یک موشک میان برد رودانگ محکومیت امریکا، ژاپن و کره جنوبی را به دنبال داشته که وعده یک پاسخ دیپلماتیک جمعی را داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این آزمایشها به فرمان و با نظارت کیم جونگ اون انجام شده و برد موشک‌ها محدود به شبیه‌سازی حملات پیشگیرانه به بنادر و فرودگاه‌های میزبان «سخت‌افزار» نظامی امریکا در کره جنوبی است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل سه‌شنبه گفت این آزمایشات «به شدت مشکل‌ساز» است و سبب تضعیف تلاش‌ها برای کاهش تنش در شبه جزیره کره می‌شود.

تصویری از فعالان ضد جنگ که 18 تیر 1395 در سئول در اعتراض به مذاکرات امریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه موشکی تاد در کره مقابل وزارت دفاع تظاهرات کردند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

چو جون هایاک سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در یک کنفزانس خبری گفت: « دولت [کره جنوبی] به شدت آزمایشهای اخیر را که نقض آشکار قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و تهدید تحریک آمیز امنیت و صلح در شبه جزیره کره و منطقه است، محکوم می‌کند. از کره شمالی می‌خواهیم که فورا این قبیل تحریکات را متوقف کند.»

در همین حال، فرماندهی راهبردی امریکا ضمن محکومیت این آزمایشها و سایر موارد مشابه اخیر کره شمالی گفت که این موشک‌ها تهدیدی را متوجه امریکا نمی کند.

گری راس سخنگوی پنتاگون گفت: «قصد داریم با تشدید نگرانی خود در سازمان ملل و اراده بین‌المللی کره شمالی را در قبال این گونه اقدامات تحریک‌ آمیز پاسخگو کنیم.»

کره شمالی برای انجام فعالیت های هسته ای و آزمایش موشک های بالستیک از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی هدف تحریم های شدید قرار گرفته است.

کره شمالی براین باور است این آزمایش ها عامل بازدارنده علیه فعالیت های آمریکا که همواره می کوشد دولت این کشور را سرنگون کند، هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku