News   /   آمريکا

هشدار آمریکا به کره شمالی برای انجام اقدامات تلافی جویانه

جان کربی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا(عکس آرشیوی)

آمریکا به کره شمالی هشدار داد تا از انجام اقدامات و اظهاراتی که باعث افزایش تنش در منطقه می شود، خودداری نماید.

کره شمالی در پی اعلام تحریم از سوی واشنگتن علیه مقامات این کشور از جمله کیم جونگ اون رهبر این کشور، آمریکا  را به انجام «سخت ترین اقدامات تلافی جویانه» تهدید کرد.

جان کربی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: «بار دیگر از کره شمالی می خواهیم تا از انجام اقدامات و اظهاراتی که فقط باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد، خودداری کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی این موضع گیری واشنگتن را اعلام کرد که یک روز قبل، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از سوی آمریکا  برای اولین بار به اتهام «نقض شدید حقوق بشر» تحریم شد.

در واکنش به این تحریم، وزارت امورخارجه کره شمالی آن را «اعلام جنگ آشکار از سوی آمریکا» علیه این کشور خواند.

تحریم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از سوی آمریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)    

در بیانیه وزارت امورخارجه کره شمالی آمده است، این حرکت از سوی واشنگتن خصمانه ترین عمل علیه پیونگ یانگ بوده است و این عمل از سوی کره شمالی با «سخت ترین اقدامات تلافی جویانه» پاسخ داده خواهد شد.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز از کره شمالی خواست تا ضمن خودداری انجام اقدامات تحریک آمیز که منجر به بی ثباتی بیشتر منطقه می شود خودداری کرده  و بجای آن به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

در همین رابطه کره جنوبی از تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم رهبر کره شمالی استقبال کرد.

وزارت امورخارجه کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد:«دولت کره جنوبی از تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه افرادی که حقوق بشر را نقض می کنند استقبال کرده و به احترام می گذارد. این حرکت (تحریم) بیانگر آن است که باید به اعمال تحریم های خود علیه دولت کره شمالی قوی تر عمل نماییم.»

کره شمالی برای انجام فعالیت های هسته ای و آزمایش موشک های بالستیک از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی هدف تحریم های شدید قرار گرفته است.

کره شمالی براین باور است این ازمایش ها عامل بازدارنده ای علیه فعالیت های آمریکا که همواره می کوشد دولت این کشور را سرنگون کند، هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku