News   /   مصاحبه

مفسر سیاسی: اسرائیل به طور نظام مند کودکان فلسطینی را هدف قرار داده است

تصویری از سیف دعنا، مفسر سیاسی و مدرس دانشگاه ویسکانسین، در مصاحبه با پرس تی وی

شبکه پرس تی وی در مصاحبه با سیف دعنا Seif Da’na ، مدرس دانشگاه ویسکانسین، به هشدار یونیسف مبنی بر استفاده از مفرط از زور توسط اسرائیل علیه کودکان فلسطینی پرداخته است.

متن زیر برگرفته از این مصاحبه است:

پرس تی وی : دیدگاه شما درباره مصونیتی که اسرائیل در سرکوب غیرانسانی و ظالمانه جوانان فلسطینی برخوردار است، چیست؟

دعنا: ما باید در ابتدا نحوه بیان این گزارش را درست کنیم چرا که ما با موضوع استفاده از قوه قهریه مواجه نیستیم؛ ما به معنای واقعی کلمه با یک جنگ آشکار علیه کودکان فلسطینی مواجه هستیم و این گزارش تنها به رویدادهای چند ماه گذشته می پردازد. اما در واقع یک گزارش جدید از سوی سازمان حقوق بشر مستقر در رام الله موسوم به «الحق» وجود دارد که در ماه دسامبر منتشرکرده و در آن تصریح کرده است هدف قراردادن کودکان فلسطینی عمدی است و نوعی سیاست نظام مند اسرائیل به شمار می آید تا فلسطینی ها را مجبور کند با اشغال‌گری اسرائیل کنار آیند و مطیع و فرمانبردار آنان شوند.

در سال 2014، که خونبارترین سال عنوان شده است، در واقع 574 کودک در مناطق اشغال شده فلسطین کشته شده‌اند که 556 تن از این قربانیان فقط مربوط به غزه است. کودکان فلسطینی با کشتار، شکنجه، بازداشت خودسرانه مواجهند. براساس سازمان های حقوق بشر و طبق گزارش الحق، در سال 2015 میلادی 556 کودک فقط در غزه کشته و بیش از 3300 نفر زخمی شده اند. بنابر این ، ما درباره یک حمله نظام مند به کودکان فلسطینی سخن می گوییم. ویرانی منازل فلسطینی‌ها 126 هزار کودک را در مناطق فلسطینی، در غزه و در کرانه باختری تحت تاثیر قرار داده است. بنا بر این ما با توجه به گزارش الحق، شاهد یک سیاست نظام مند هستیم.

این یک جنگ آشکار و علنی علیه کودکان فلسطینی است، بماند که این گزارش به جزئیاتی می پردازد که نوعی ضایعه روحی روانی خوانده شده است که همه کودکان فلسطینی را تحت تاثیر قرارمی دهد و به خاطر اقدامات توهین آمیز روزانه اسرائیل، هزاران نفر از آنان حتی نمی توانند بدون عبور از مراکز ایست بازرسی اسرائیل و بدون برخورد اهانت آمیز، به مدرسه بروند. ما درباره جوانان این جا و به ویژه در الخلیل سخن می گوییم که بسیاری از سازمان های حقوق بشر در گزارشهای خود به برخی مدارس و شاگردان مدارس که به طور روزانه مورد اهانت قرار می گیرند پرداخته اند.

بنا بر این ما در این مقوله با یک سیاست نظام مند عامدانه از سوی اسرائیل مواجه هستیم که کودکان فلسطینی را هدف قرار داده است و می توان آن را نوعی جنگ آشکار با کودکان فلسطینی دانست که هدف آن این است که والدین فلسطینی را بترسانند و آنان را مجبور کنند تسلیم شرایط اشغال و اشغال گری اسرائیل شوند.

پرس تی وی : این روند سالها ادامه داشته است و چیز جدیدی نیست، اما چرا این روند وجود دارد و چرا به رغم محکومیت ها و گزارش های سازمان های مختلف حقوق بشر از جمله گروه های وابسته به سازمان ملل، به واقع هیچ اقدامی در اعمال فشار بین المللی علیه رژیم تل آویو برای تغییر در سیاست های آن صورت نگرفته است؟

دعنا: بسیار ساده است. از دست کم 1967 میلادی، بیشتر کشورهای جهان و ما باید به آمار سازمان ملل و قطعنامه های سازمانهای حقوق بشر و گزارشها نگاهی بیندازیم، کل کشورهای جهان به طور کل اسرائیل را به خاطر اقدامات وحشیانه علیه فلسطینی ها محکوم کرده اند و وقتی درباره هزاران کودک فلسطینی کشته شده سخن می گوییم – یعنی بیش از 2200 کودکی که از سال 2000 کشته شده اند- در واقع به کشته شدن سه تا پنج کودک در هر هفته از سال 2000 میلادی تاکنون اشاره داریم.

این در اصل نوعی قتل عام به شمار می آید، اما به خاطر حمایتی که اسرائیل دریافت می کند- حمایت دیپلماتیک، حمایت نظامی، حمایت سیاسی و هر نوع حمایت از جانب امریکا – اسرائیل در اقدامات خود از مصونیت برخوردار است و تا وقتی که امریکا واقف شود یا جهان، امریکا را تحت فشار قرار دهد تا از حمایت اسرائیل، تجهیز تسلیحاتی اسرائیل و در واقع حمایت مالی اسرائیل دست بردارد، رژیم اسرائیل همراه با مصونیت به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

به طور اساسی در اخبار می شنویم که امریکا و اسرائیل درباره کمک 45 تا 50 میلیارد دلاری به اسرائیل در ده سال آینده مذاکره می کنند. در اصل قرار است 50 میلیارد دلار از پول حاصل از مالیات دهندگان امریکایی به اسرائیل منتقل شود و بخشی قابل توجه از آن برای انقیاد مردم فلسطین و در واقع برای کشتن، شکنجه، تحقیر، دستگیری و یا بازداشت خودسرانه کودکان فلسطینی، تخریب منازل و خانه های مردم فلسطین که هر روز از سوی اسرائیل صورت میگیرد، استفاده خواهد شد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku