داعش 45 نفر از اعضای خود را منجمد کرد

تصویر یکی از تروریست های گروه داعش پس از تصرف شهر موصلِ عراق در تابستان سال 1393 (عکس از رویترز)

گروه تروریستی داعش 45 نفر از اعضای خود را به دلیل فرار از شهر هیت در استان الانبارِ عراق، در سردخانه منجمد کرده است.

خبرگزاری السومریه نیوز با انتشار گزارشی اعلام کرد داعش آن‌ دسته از اعضای خود را که با فرار از شهر هیت، زمینۀ آزادسازی آن توسط ارتش عراق را فراهم کردند، به روشی عجیب اعدام کرده است.

براساس این گزارش، داعش این 45 تروریست را به مدت 24 ساعت در سردخانه‌ای در شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ این گروه در استان نینوا زندانی کرد.

داعشی‌ها پس از منجمد کردن اعضای خود، اجساد را برای عبرت گرفتن دیگران در ورودی مناطق و محله‌های مسکونیِ شهر موصل قرار دادند.

نیروهای ارتش عراق در تاریخ 26 فروردین شهر هیت را در استان الانبار آزاد کردند. تروریست‌های داعش اول تیرماه سال 1393 کنترل این شهر را به دست گرفته بودند.

در عملیات پیروزمندانۀ ارتش عراق در شهر هیت، بیش از یکصد تروریست کشته شدند و همین تلفات سنگین موجب فرار داعشی‌‎ها از مرکز شهر شد.

تلفات سنگین داعش در استان الانبار

در تازه‌ترین حملات هوایی ارتش عراق در استان الانبار مواضع تروریست‌های داعش در منطقۀ رطبه هدف قرار گرفت و هشت تروریست کشته شدند.

حملات خمپاره‌ای ارتش عراق به مواضع داعش در منطقۀ حصیبه در شرق شهر رمادی، مرکز استان الانبار منجر به کشته و زخمی شدن شمار دیگری از تروریست‎ها شد.

همچنین حملات موشکی نیروهای داوطلب مردمیِ عراق به منطقۀ المهندسین در شهر فلوجه کشته و زخمی شدن بیش از 26 تروریست را در پی داشت.

نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی استان نینوا در حومۀ منطقۀ مخمور در حدود 280 کیلومتری شمال بغداد، پایتخت عراق (7 فروردین 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

نجات 200 عراقی از جنوب موصل

فرمانده عملیات نینوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 200 شهروند عراقی از مناطق تحت محاصرۀ گروه داعش در جنوب موصل خارج شده‌اند.

این افراد از اهالی روستاهای الحاج علی و مهانه در بخش مخمور در جنوب موصل بودند.

نیروهای امنیتی عراق این شهروندان را به مناطق امن منتقل کرده‌اند.

داعش در ژوئن 2014 (تابستان 93) بخش‌هایی از شمال و غرب بغداد را اشغال کرد؛ با این وجود، ارتش عراق و نیروهای مردمی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از تصرف این گروه تروریستی آزاد کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku