«مظنون اصلی حملات بروکسل دستگیر شد»

تصویر مرد «کلاه به سر» که از دوربین مدار بسته فرودگاه بروکسل ضبط شده است و گفته می شود که به مظنون اصلی حملات بروکسل تعلق دارد

مقامات دادستانی بلژیک از دستگیری مظنون اصلی حملات تروریستی اخیر در فرودگاه شهر بروکسل، پایتخت بلژیک خبر دادند.

دادستانی فدرال بلژیک روز شنبه (21 فروردین) در بیانیه‌ای اعلام کرد، فردی به نام «محمد عبرینی» اعتراف کرده است که تصویر «مرد کلاه به سر» که در ویدئوی مربوط به پیش از این حملات به همراه 2 مظنون دیگر دیده می شود، به وی تعلق دارد.

در این بیانیه آمده است: «وی (عبرینی) پس از رویارویی با نتایج آزمایش کارشناسان مختلف به حضورش در صحنه جرم اعتراف کرد. او توضیح داد که چگونه جلیقه اش را درون سطل زباله انداخته و پس از آن کلاهش را فروخته بود.»

بنابر گزارش‌ها، عبرینی که روز جمعه (20 فروردین) در بروکسل دستگیر شد با حملات آبان ماه سال گذشته (1394) در پاریس که به کشته شدن 130 تن و زخمی شدن صدها تن دیگر منجر شد، نیز در ارتباط است.

تصویر محمد عبرینی، مظنون اصلی حملات بروکسل و پاریس

کِلود مونیکه، مأمور اطلاعاتی بروکسل نیز در این خصوص گفت: «(یافتن مظنون اصلی این حملات) پیشرفت مهمی در ارتباط با این پرونده محسوب می‌شود.»

مقامات بلژیک پیشتر گفته بودند، اثر انگشت عبرینی و دی ان ای وی را درون 2 خانه در بروکسل و یک وسیله نقلیه که با حملات پاریس در ارتباط بود، یافته اند.

مقامات دادستانی بلژیک در پایان اعلام کردند، افزون بر عبرینی، افرادی به نام‌های اُسامه کِی، هِرو بی ام و بلال ای ام به شرکت در اعمال تروریستی و قتل متهم هستند.

در انفجارهای تروریستی سوم فروردین 1395 در فرودگاه و متروی بروکسل 32 تن کشته و حدود 300 تن دیگر نیز زخمی شدند.

داعش با انتشار پیامی مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku