News   /   اروپا

2 پناهجو در مسیر آفریقای شمالی غرق شدند

پناهجویان پس از رسیدن به شهر خودمختار سئوتا، برون بوم اسپانیا در آفریقای شمالی برای ثبت نام در صف ایستاده‌اند. (4 دی 94- عکس از اسوشیتدپرس)

دو پناهجو از یک گروه 200 نفره که قصد داشتند با شنا کردن از مراکش و گذر از سیم‌خاردارهایی که در آب وجود داشت به یک منطقۀ بُرون بومِ اسپانیا در شمال آفریقا برسند، غرق شده‌اند.

به گزارش جمعۀ خبرگزاری‌های اسپانیا و مراکش، در این حادثه 12 پناهجوی دیگر نیز زخمی شدند.

این پناهجویان در صدد بودند تا با شنا کردن و عبور از موانع خود را به شهر برون بوم سِئوتا برسانند. این شهر خودمختار که متعلق به اسپانیا است، در جنوب تنگۀ جبل‌الطارق قرار دارد و با کشور مراکش هم‌مرز است.

بیش از یک میلیون نفر برای فرار از جنگ و فقر در مسیری پرخطر خود را به اروپا رسانده‌اند. براساس گزارش سازمان مهاجرت، پناهجویان بیشتر از دو مسیر آبی دریای اژه از ترکیه به یونان و دریای مدیترانه از لیبی به ایتالیا استفاده کرده‌اند.

هر ساله هزاران پناهجوی آفریقایی نیز به امید عزیمت به اروپا سعی در ورود به شهرهای سئوتا و مِلیلیه دو برون بوم اسپانیا در شمال آفریقا دارند.  

سال گذشته 15 نفر در تلاش برای رسیدن به شهر سئوتا غرق شدند و دو نفری که روز جمعه غرق شدند، نخستین افرادی هستند که در سال 2015 در این مسیر جان سپرده‌اند.

افرادی که خود را به شهر سئوتا برسانند، به کشور خود بازگردانده نمی‌شوند، اما به مراکز بازداشت منتقل می‌شوند و می‌توانند درخواست پناهندگی بدهند. برخی از این پناهجویان به اسپانیا فرستاده می‌شوند.

صلیب سرخ اسپانیا اعلام کرد که میان 185 نفری که با بالا رفتن از حصارها و یا دور زدن آن‌‎ها با شنا موفق شدند خود را به شهر سئوتا برسانند، کفش و لباس توزیع شده است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku