عملیات قریب‌الوقوع نیروهای یمنی‌ها داخل خاک عربستان

سرتیپ شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن (تصویر آرشیوی)

سخنگوی ارتش یمن از احتمال انجام عملیات گسترده نیروهای نظامی و مردمی  در داخل خاک عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سباء نت) سرتیپ شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش یمن با اعلام آغاز مرحله اول عملیات گسترده نظامی علیه متجاوزان سعودی، از احتمال انجام عملیات قریب الوقوع در استان‌های نجران، جیزان و عسیر عربستان خبر داد.

لقمان اظهار داشت نیروهای نظامی، دستگاه‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی «به تلاش‌های مداوم خود برای مقابله با تجاوز» ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: «مقابله با اشکال مختلف تجاوز به یمن در راستای یک مبارزه عظیم ملی است که ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی برای دفاع از کشور و حفظ امکانات یمن در آن مشارکت می‌کنند.»

سرتیپ شرف لقمان در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد ارتش یمن هم اکنون به صورت گسترده در اطراف استان‌های نجران، جیزان وعسیر حضور دارد و در این مناطق موفق به عقب راندن نیروهای سعودی شده است. 

سخنگوی ارتش یمن به المیادین گفت: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در انتظار دستور ورود به نجران و جیزان هستند.»

وی تصریح کرد: «نیروهای یمنی کنترل کوه‌های مشرف به شهر نجران را به دست گرفته‌اند و ما فقط منتظر صدور فرمان ورود به این شهر هستیم و به محض آن که چنین دستوری صادر شود، انشاء الله این شهر را از دست اشغالگران آزاد خواهیم کرد زیرا در اصل، نجران شهری متعلق به یمن است.»

این مقام یمنی ادامه داد ارتش یمن بیش از 75 دستگاه تانک و خودروی زرهی ارتش سعودی را در استان‌های نجران، عسیر و جیزان منهدم کرده است.

طی جنگ سال 1934 بین نیروهای یمنی و سعودی، شهرهای جیزان، نجران و عسیر از کنترل یمن خارج و به اشغال عربستان سعودی درآمد. 

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku