News   /   آفريقا

رهبر جنبش اخوان المسلمین مصر به حبس ابد محکوم شد

محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین مصر (عکس از AFP)

دادگاهی در مصر محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و چند تن دیگر از رهبران این گروه را به جرم دست داشتن در حمله به مرکز پلیس العرب در شهر بندری «پورت سعید» در سال ۲۰۱۳ به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جلسۀ قرائت حکم رهبر اخوان المسلمین و 190 متهم دیگر پروندۀ حمله به این مرکز پلیس، شنبه در دادگاه کیفری پورت‌سعید برگزار شد.

در این دادگاه، محمد بدیع، صفوت حجازی، محمد البلتاجی و چند تن دیگر از رهبران اخوان به حبس ابد محکوم شدند.

براساس این گزارش 28 تن دیگر از متهمین این پرونده به 10 سال حبس محکوم و 68 نفر نیز تبرئه شدند. همچنین 70 نفر به صورت غیابی حکم حبس ابد گرفتند.

مقامات مصری می‌گویند حامیان گروه اخوان المسلمین در سال 2013 با حمله به مرکز پلیس شهر پورت سعید، 5 تن از نیروهای پلیس را به قتل رسانده و ضمن ربودن تسلیحات موجود در این مرکز، افراد بازداشتی را فراری دادند.

بدیع اواخر اسفندماه سال گذشته در دادگاهی دیگر به اتهام اقدام مسلحانه علیه حکومت به اعدام محکوم شده بود.

محمد مُرسی، نخستین رئیس جمهور منتخب مردمی مصر در ژوئیه 2013، یک سال پس از آغاز دوره ریاست جمهوری‌ خود در یک کودتای نظامی به رهبری عبدالفتاح السيسی، وزیر دفاع وقت و رئیس جمهور کنونی مصر، از قدرت برکنار شد.

در پی برکناری مرسی، هواداران او از جمله اخوان المسلمین تظاهرات و تحصن‌های گسترده‌‌ای برگزار کردند که با مداخلۀ نیروهای امنیتی به شدت سرکوب شد.

همچنین هزاران نفر از هواداران مرسی و اعضای گروه اخوان المسلمین زندانی و بسیاری از آن‌ها از جمله مُرسی در محاکمه‌های جمعی به اعدام محکوم شدند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku