News   /   آمريکا

«چین می‌تواند تجهیزات فضایی امریکا را منهدم سازد»

چین جت مافوق صوت خود را که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است، با موفقیت آزمایش کرد. (عکس تزئینی)

رییس اسبق آژانس دفاع موشکی امریکا می‌گوید چین در حال توسعه برنامه‌های موشکی‌اش است و می‌تواند «تقریباً همه تجهیزات فضایی ما» را نابود کند.

تری اوبرینگ ژنرال بازنشسته‌ نیروی هوایی امریکا روز چهارشنبه در سخنانی در موسسه هادسون در واشنگتن دی سی، ضمن هشدار در خصوص قدرت نظامی فزاینده‌ پکن، خطاب به یکی از حضار گفت: «به اعتقاد من چین با برنامه‌های موشکی خود بویژه با هدف قرار دادن آی‌اِس‌آر (اطلاعات، جاسوسی و شناسایی) استراتژیک، قابلیت‌های طرح ریزی و مزایای تکنولوژیک ما را به چالش می‌کشد».

به گفته این مقام اسبق امریکایی، ارتش چین در سال 2007 با آزمایش موشک ضد ماهواره نشان داد می‌تواند ماهواره‌های مستقر در مدار زمین را هدف قرار دهد و اکنون به جایی رسیده است که می‌تواند تجهیزات فضایی امریکا را منهدم کند.

موشک‌های دی اِف-21 چین

این ژنرال بازنشسته با اشاره به توسعه‌ موشک میان برد ضد کشتی پکن با نام دی اِف-21 از چین و روسیه به عنوان «تهدیدهایی که به صورت فزاینده پیچیده هستند»، نام برده است.

وی ادامه داد: «این موشک، تهدیدی خطرناک و بیانگر یک فناوری بسیار پیشرفته است».

به گفته اوبرینگ، جت هایپرسونیک «وو-14» چین که اوایل سال جاری با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت، می‌تواند 10 برابر سرعت صوت حرکت کند. 

اوبرینگ افزود: «این [جت] با دو ویژگی سرعت و قدرت مانور بسیار بالا، چالشی بزرگ برای هر سیستم دفاع ضد موشکی و هوایی به شمار می‌آید.»

وزارت دفاع چین پس از انجام این آزمایش‌ها اعلام کرد «تحقیقات و آزمایش‌های علمی برنامه ریزی شده در قلمروی ارضی مان طبیعی است و این آزمایش‌ها هیچ کشور خاصی را هدف قرار نداده است». 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku