News   /   آمريکا

امریکا: اطلاعات حدود 4 میلیون کارمند فدرال هک شد

واشنگتن مدعی شده است مبداء انجام این حمله‌ی سایبری کشور چین بوده است.

دولت امریکا اعلام کرد هکرها به اطلاعات شخصی حدود چهار میلیون کارمند فدرال پیشین و کنونی دست یافته‌اند.

واشنگتن روز پنج شنبه (14 خرداد) ضمن بیان این مطلب مدعی شد مبداء انجام این حمله‌ی سایبری کشور چین بوده است.

وقوع این حمله در ماه آوریل اشکار شد اما اینکه مقامات ارشد دولت نیز هدف این حمله قرار گرفته باشند یا خیر، هنوز مشخص نشده است.

دفتر مدیریت کارکنان امریکا که سالانه پیشینه و دسترسی امنیتی صدها هزار کارمند را بررسی می‌کند هدف این حمله بوده است.  این اداره اعلام کرد «به حدود چهار میلیون نفر» که در این حمله هدف قرار گرفتند، اطلاع رسانی خواهد کرد.

مقامات امریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست، چین را محل این حمله‌ی سایبری عنوان کردند.

واشنگتن پست اعلام کرد احتمال دارد این حمله، اطلاعات مربوط به وظایف محوله به کارکنان، آموزش‌هایی که دیده‌اند و ارزیابی عملکرد آن‌ها را افشا کند اما شامل دسترسی به بررسی‌های مربوط به پیشینه و دسترسی‌های امنیتی نمی‌شود.

در همین حال، پلیس فدرال امریکا (اف.بی.آی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اف.بی.آی برای تحقیق درباره این مساله با شرکای بین سازمانی خود مشغول کار است. ما همه تهدیدهای احتمالی علیه سامانه‌های بخش‌های عمومی و خصوصی را جدی می‌گیریم و به تحقیق خود ادامه می‌دهیم و افرادی که در فضای مجازی تهدید ایجاد می‌کنند تحت پیگرد قرار می‌دهیم.»

آدام شیف، از اعضای کمیته دائمی منتخب مجلس نمایندگان در امور اطلاعاتی متذکر شد امریکا باید برای افزایش امنیت سایبری خود بیشتر تلاش کند.

شیف حمله اخیر را در زمره‌ی «تکان دهنده ترین» حملات خواند و گفت: «در چند ماه گذشته شاهد مجموعه‌ای از دستبردهای اطلاعاتی گسترده بودیم که میلیون‌ها امریکایی را هدف قرار دادند.»

وی گفت: «واضح است که ارتقاء اساسی وضعیت در پایگاه داده‌های سایبری و دفاعی ما به طور خطرناکی عقب افتاده است.»

م ع/س م ل/ م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku