پانزدهمین روز عملیات موصل؛ آزادی چندین روستا از دست داعش

تصویری از نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق در حومۀ شهر موصل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پانزدهمین روز عملیات موصل، نیروهای امنیتی عراق موفق به آزادسازی چندین روستا از چنگال داعش شده‌اند.

یک منبع امنیتی در استان نینوا دوشنبه در گفتگو با السومریه نیوز گفت نیروهای امنیتی موفق به آزادسازی چندین روستا از جمله تل سیخان، الامام حمزه، سروج، دلاویه و زعیزیعه شدند.

ارتش عراق در ساعات اولیۀ بامداد دوشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی مشترک عراق در طول سه محور در حال پیشروی به سمت ساحل چپ موصل هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری السومریه نیوز به نقل از یک منبع محلی، نیروهای پیشمرگه پس از محاصرۀ چندروزۀ دو روستا در شهرک بعشیقه در استان نینوا، یکشنبه موفق به بازپس‌گیری آنها شدند.

 این منبع گفت نیروهای پیشمرگه وارد دو روستای «کانونه و روزبیان» واقع در شهرک بعشیقه شدند و «در حال حاضر مشغول خنثی‌سازی بمب‌ها و پاکسازی دو روستا از مواد منفجره هستند».

ارتش عراق همچنین یکشنبه اعلام کرد عملیات پاکسازی منطقه الشوره در جنوب موصل توسط نیروهای پلیس فدرال به پایان رسیده‌است. ضمن اینکه این نیروها موفق به آزادسازی روستای «علی رش» واقع در جنوب شرقی شهر موصل و به اهتزاز در آوردن پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های آن شدند.

 بر اساس این گزارش، نیروهای مبارزه با تروریسم به پاکسازی مناطق آزادشده در محور شرقی موصل ادامه می‌دهند و الحشد الشعبی (بسیج نیروهای مردمی) نیز در محور غربی موفق به پاکسازی روستاهای الشک، المستنطق 2، مرج الدیباج، عین‌‎البیضه، الجرن، السلمانی، الامرینی و الزرکه شد.

تصویری از نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق در حومۀ شهر موصل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

عملیات آزادسازی موصل از ساعات اولیۀ 26 مهر به دستور حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شده‌است.

حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کُرد از چندین جبهه در حال پیشروی به سوی موصل هستند و طی روزهای گذشته ده‌ها شهر و روستا را آزاد کرده‌اند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیشتر اعلام کرده ‌بود نیروهای یگان مبارزه با تروریسم عراق به دو کیلومتریِ شرق موصل رسیده‌اند.

فرود اولین هواپیمای نظامی در پایگاه هوایی القیاره

وزارت دفاع عراق از فرود اولین هواپیمای نظامی در پایگاه هوایی القیاره واقع در 58 کیلومتری جنوب موصل پس از آزادسازی آن از چنگ داعش خبر داد.

 این پایگاه یکی از بزرگترین نقاط استراتژیک شمال غربی عراق به شمار می‌رود که از سال 2014 در اشغال نیروهای داعش بود.

تصویر آرشیوی عناصر داعش در عراق

 داعش 50 تن از عناصر خود را اعدام کرد

یکی از منابع محلی استان نینوا گزارش داد داعش 50 تن از نیروهای خود را به‌دلیل فرار از صحنۀ نبرد در یکی از پایگاه‌های نظامی خود در غرب این استان سر بریده‌است.

این منبع به السومریه نیوز گفت «دادگاه به اصطلاح شرعی داعش» حکم سربریدن این 50 نفر را پس از متواری شدنشان از میدان جنگ، به اتهام ارتداد صادر کرد.

 وی افزود حکم اعدام این افراد در پایگاه نظامی الغزلانی واقع در غرب استان نینوا اجرا شد.

 حمله به جلسۀ فرماندهان داعش

انفجار شدیدی جلسۀ فرماندهان داعش را در منطقۀ سرجخانه در مرکز موصل هدف قرار داد.

هنوز جزئیات حمله منتشر نشده‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku