آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل با مشارکت نیروهای مردمی

آغاز عملیات آزادسازی مناطق غرب موصل (عکس از منابع محلی عراق)

عملیات آزادسازی غرب موصل از سه محور از منطقۀ سن ذبان با مشارکت هزاران نفر از نیروهای کمیتۀ مردمی (الحشد الشعبی) آغاز شده‌است و گزارش می شود تاکنون 7 روستا از این گروه تروریستی آزاد شده است.

به گزارش منابع خبری عراق، تاکنون  نزدیک 35 کیلومتر در بخش جنوب غربی موصل از وجود داعش آزاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعلام الحربی، جواد الطلیباوی، سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق یکی از گروه‌های تشکیل دهندۀ الحشد الشعبی، روز شنبه اعلام کرد تمامی نیروهای کمیتۀ مردمی برای آزادی مناطق وسیعی در غرب موصل و قطع خط امدادرسانی داعش، عملیات غرب این شهر را آغاز کردند.

نیروهای ارتش عراق در جنوب موصل؛ 7 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

فرار سرکردگان داعش از موصل

یک منبع محلی در استان نینوای عراق عنوان کرد در پی فرار مستمر سران گروه تروریستی داعش از شهر موصل، تعداد محدودی از مساجد این شهر در دو هفتۀ گذشته نماز جمعه برگزار کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، سران گروه تکفیری داعش که عادت داشتند هر هفته پس از اقامۀ نماز جمعه سخنرانی کنند، با پیشروی‌های چشمگیر نیروهای عراقی، از شهر موصل فرار کرده‌اند.

غیرنظامیان شهر موصل که از این شهر فرار کرده‌اند. 7 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

طلا در برابر غذا

از سوی دیگر مغازه‌های جدیدی به نام «دکان‌های داعش» برای خرید طلا با قیمت‌های پایین در موصل افتتاح شده‌است.

گروه تروریستی داعش با سوءاستفاده از بحران پیش‌روی مردم برای گذران زندگی و تهیه مواد غذایی مورد نیاز، طلا و جواهرات آن‌ها را 70 درصد پایین‌تر از قیمت واقعی می‌خرد.

در همین حال یک منبع محلی اعلام کرد گروه ترویستی داعش قیمت مواد غذایی ضروری را 30 درصد افزایش داده‌است.

در پی افزایش قیمت مواد غذایی، گروه تکفیری داعش برای مقابله با هر گونه اعتراض یا شورش مردمی، نیروهای خود را در مراکز خرید و بازارهای موصل مستقر کرده‌است.

گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 (تابستان 1393) با پیشروی در خاک عراق، کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را در اختیار گرفت.

حملۀ هوایی "اشتباهی" ائتلاف به نیروهای عراقی

نورالدین قبلان، معاون شورای استانداری نینوا، اعلام کرد هواپیماهای ائتلاف ضدداعش به اشتباه نیروهای ارتش عراق را در منطقۀ تلکیف هدف قرار دادند.

به گزارش شبکۀ تلویزیونی السومریه نیوز، در این حمله هوایی 4 تن از سربازان عراقی کشته شدند.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را عقب رانند و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی موصل را از ساعات اولیۀ دوشنبه (26 مهر) آغاز کرده‌اند.

حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کُرد از چندین جبهه در حال پیشروی به سوی موصل هستند و طی روزهای گذشته ده‌ها شهر و روستا را آزاد کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku