«سلاح‌های ترکیه و عربستان در دست داعشی‌های موصل»

یکی از انبارهای تسلیحاتی داعش (عکس از العالم)

یک فرماندۀ عراقی از ارسال سلاح از سوی ترکیه و عربستان سعودی برای تروریست‌های داعش در موصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق)، عدی الخدران، از فرماندهان حشد الشعبی، چهارشنبه اعلام کرد نیروهای عراقی در جبههٔ موصل در شمال این کشور سلاح‌هایی را از تروریست‌های داعش به غنیمت گرفته‌اند که از سوی عربستان و ترکیه ارسال‌شده‌اند.

الخدران افزود، هرروز، سلاح‌ها و خودروهایی توسط تاجران کشورهای عربی حوزۀ خلیج‌فارس از مرزهای ترکیه در اختیار داعش قرار می‌گیرند.

این فرماندۀ عراقی تصریح کرد تاجران کویتی و اماراتی خودروهای تویوتا در اختیار داعش قرار می‌دهند.

وی گفت: ترکیه، داعش را با سلاح و تجهیزات جنگی تجهیز می‌کند؛ کارشناسان نظامی این کشور به داعش آموزش می‌دهند و توپخانه‌های ترکیه نقش پشتیبانی از داعش را برعهده دارند.

الخدران مدعی شد نیروهای اطلاعاتی ترکیه و عربستان، سرکرده‌ها و فرماندهان برجسته داعش را به لیبی منتقل کرده‌اند تا خود را سازماندهی کرده و آغازگر مرحلۀ جدیدی از فعالیت‌هایشان در دیگر کشورها به ویژه مصر و الجزایر باشند.

تصویری آرشیوی از تروریست‌های داعش

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، شنبۀ گذشته گفت ترکیه به دنبال منافع خود در منطقه است و به‌واقع با تروریست‌های داعش نمی‌جنگد.

نخست‌وزیر عراق همچنین به عربستان سعودی و ترکیه دربارۀ مداخله در امور داخلی عراق هشدار داد و گفت: «کشورهایی هستند که برای تسویه‌حساب بین‌المللیِ خود، از تروریسم حمایت می‌کنند.»

ارتش عراق در حال حاضر در جبهۀ موصل با تروریست‌های داعش درگیر است. عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش از ساعات ابتدایی دوشنبۀ هفته گذشته آغاز شده و نیروهای عراقی پیشروی‌های سریع و چشمگیری علیه تروریست‌ها داشته‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku