امریکا با وجود تلفات غیرنظامیان بر ادامه حملات هوایی به منبج تاکید دارد

تصویر آرشیوی از حملات هوایی امریکا به سوریه

با وجود افزایش تلفات غیرنظامیان در سوریه، امریکا بر ادامه حملات هوایی خود به شمال این کشور جنگ زده تاکید کرده است.

به گزارش گاردین، امریکا در حالی بر ادامه حملات هوایی به سوریه تاکید دارد که به گفته فعالان سوری، در شهر ناآرام منبج در شمال سوریه که در کمپین نظامی تحت فرمان امریکا در سوریه هدف قرار گرفته است، حدود 125 نفر از جمله دست کم 73 غیرنظامی کشته شده‌اند.

اناس العبده، رئیس گروه موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» توقف حملات هوایی امریکا به شهر منبج را خواستار شده و هشدار داده است ادامه بمباران‌ها منجر به ناامیدی بیشتر مردم و سوق دادن آنها به سوی گروههای تروریستی می شود.

بر اساس آمار رسمی، امریکا، بعد از ویرانی روستای تخار، دست کم 12 بار سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

سرهنگ کریستوفر گارور، سخنگوی ستاد ارتش امریکا در عراق و سوریه ضمن رد  امکان توقف حملات هوایی گفت: «عملیات علیه داعش ادامه می‎یابد.»

تصویری آرشیوی از یک فروند جنگنده اف-18 امریکا که از ناو هواپیمابر این کشور در دریای مدیترانه عازم ماموریتی در سوریه شده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

شهر منبج که از سال 2014 در اشغال تروریست‌های داعش است، مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی، به شمار می آید و گذرگاهی است که رقه را از طریق ترکیه، به جهان خارج مرتبط می کند.

این شهر در حال حاضر برای امریکا از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است و اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا آن را مسیر محوری مهم به سمت رقه دانسته است.

منبج در ماه‌های اخیر صحنه حملات گسترده نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است؛ نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد و عرب مورد حمایت امریکا هستند که در جریان جنگ سوریه تشکیل شده و علیه داعش ‌جنگیده‌اند.

تصویری آرشیوی از نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی شهر منبج (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، از زمان آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه برای آزادسازی منبج در شمال این کشور، 13 هزار غیرنظامی از این شهر گریخته‌اند.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از 11 خرداد عملیات نظامی خود را برای باز پس‌گیری منبج آغاز کرده و به تدریج با محاصره شهر در سوم تیر ماه وارد مناطق جنوب غربی این شهر شدند.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku