معارضان سوری خواهان توقف حملات هوایی امریکا در سوریه

تصویری آرشیوی از یک فروند جنگنده اف-18 امریکا که از ناو هواپیمابر این کشور در دریای مدیترانه عازم ماموریتی در سوریه شده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پی کشتار غیر نظامیان، رئیس شورای ملی مخالفان سوریه تعلیق حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت امریکا در سوریه را خواستار شده است.

این درخواست در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن ده‌ها غیر نظامی در حملات هوایی تحت هدایت امریکا در شهر منبج مطرح شد.

انس عبده، رئیس گروه موسوم به «ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوری» عصر چهارشنبه (30 تیر) در بیانیه ای اعلام کرد به منظور انجام تحقیقات دراین زمینه این حملات باید متوقف شوند.

شهر منبج که از جمله پایگاه‌های اصلی گروه تروریستی داعش در شمال سوریه به شمار می‌آید، در ماه‌های اخیر صحنه حملات گسترده نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است.

این شهر که از سال 2014 در اشغال تروریست‌های داعش است، مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خوانده این گروه تکفیری، بوده است.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku