تروریست‎های «میانه‌رو» کودک سوری را سر بریدند

تصویر پسر بچه‌ای که به دست عناصر گروه تروریستی نورالدین زنکی به قتل رسید.

اعضای یکی از گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا در حلب، یک کودک 12 ساله فلسطینی را به دلیل حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه سر بریدند. 

بنا بر گزارش‌ها، عناصر گروه موسوم به نورالدین زنکی این کودک که به نظر می آید 12 ساله باشد را به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسانده‌اند.

همچنین در تصاویر انتشار یافته از این جنایت نشان داده می شود که به دست این کودک لوله سرم وصل است. به گفته کارشناسان به نظر می رسد تروریست ها این کودک را از که در حال گذراندن دوره درمان در یک بیمارستان بوده است، ربوده‌اند. 

تروریست‌ها مدعی شده بودند این کودک عضو گروه لواء القدس – از گروه‌های نظامی حامی دولت سوریه - بوده است.

در ویدئوی این جنایت، یکی از تروریست‌ها می‌گوید: «این زندانی از اعضای گردان قدس است. دیگر هیچ مردی در این گروه نیست و آنها امروز یک کودک برای ما فرستاده‌اند.»

در همین حال، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه تأیید کرد افراد حاضر در این ویدئو از نفرات گروه نورالدین زنکی هستند.

گفته می‌شود این گروه تکفیری تحت حمایت امریکا و ترکیه قرار دارد و سلاح‌ها و تجهیزات امریکایی را از طریق ترکیه دریافت می‌کند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا ضمن «هولناک» خواندن این جنایت افزود: در صورتی که ثابت شود این تصاویر واقعی است ... امریکا هرگونه حمایت از این گروه را متوقف خواهد کرد. 

در همین حال، گروه تکفیری نورالدین زنکی اعلام کرد کمیته‌ای را برای تحقیق درباره این جنایت تشکیل داده است.

در بیانیه این گروه آمده است: «تمامی افرادی که در این تخلف دست داشتند، بازداشت و برای بازجویی... به این کمیته تحویل داده شده‌اند.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku