«ده‌ها هزار غیرنظامی در شهر منبج در شمال سوریه محاصره شده‌اند»

تصویری از خانواده‌های سوری که در پی تشدید درگیری‌ نیروهای عرب و کرد با تروریست‌های داعش از شهر منبج گریخته‌اند، 15 خرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یک گروه نظارتی می‌گوید در پی محاصرۀ شهر منبج در شمال سوریه از سوی نیروهایِ کردِ مورد حمایت امریکا ده‌ها هزار غیرنظامی در این شهر گرفتار شده‌اند.

نیروهای «دموکراتیک سوریه» روز جمعه (21 خرداد) شهر منبج را محاصره کردند. از این شهر به عنوان مسیر تدارکاتیِ اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خواندۀ این گروه تروریستی استفاده می‌شد.

گروه موسوم به «ناظرِ حقوق بشر سوریه» که مقرّ آن در لندن است روز شنبه (22 خرداد) افزود هواپیماهای جنگندۀ ائتلاف تحت رهبری امریکا علیه داعش، شهر منبج را آماجِ بمباران‌های شدید خود قرار دادند.

رامی عبدالرحمان، مدیر این گروه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ده‌ها هزار غیرنظامی که هنوز در آنجا (منبج) به سر می‌برند به دلیل قطع شدن تمامی مسیرهای خروجی قادر به ترک این شهر نیستند.»

برت مک گورک، نمایندۀ امریکا در ائتلاف ضد داعش که از نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت می‌کند گفت محاصرۀ منبج موجب قطع شدن یک شریان تدارکاتی مهم برای تروریست‌های داعش شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه پس از آزادسازی روستای حاج حسین در حومۀ جنوبی شهر منبج در استان شمالی حلب، (11 خرداد 1395 (عکس از رویترز)
نیروهای «دموکراتیک سوریه» پس از آزادسازی روستای حاج حسین در حومۀ جنوبی شهر منبج در استان شمالی حلب، (11 خرداد 1395 (عکس از رویترز)

وی در صفحۀ توئیتر نوشت: «تروریست‌های داعش هم‌اکنون کاملاً محاصره شده‌اند و هیچ راه فراری ندارند.»

منبج از سال 2014 در تصرف داعش بوده است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه هزاران تن از ساکنان این شهر در آغاز تشدید حملات هوایی از آن گریخته‌اند.

عبدالرحمان گفت: «مغازه‌های نانوایی در این شهر از روز جمعه تعطیل شده‌اند و مواد غذایی کمیاب شده است.»

وی افزود  از زمان آغاز حمله به شهر منبج در 31 می (11 خرداد) دست‌کم 159 تروریست داعش، 22 نیروی کرد و 37 غیرنظامی عمدتاً بر اثر بمباران ها جان خود را از دست داده‌اند.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku