«نیروهای دموکرات» سوریه به آخرین جادۀ منتهی به شهر منبج رسیدند

نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات آزادسازی شهر منبج در شمال کشور (11 خرداد 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد مبارزان این گروه در عملیات آزادسازی شهر منبج در استان حلب در شمال سوریه به «آخرین جادۀ اصلی» منتهی به این شهر رسیده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه (20 خرداد) به نقل از شرفان درویش نوشت، نیروهای دموکراتیک با پیشروی به سمت شهر منبج به آخرین جادۀ راهبردی‌ای رسیده‌اند که در تصرف تروریست‌های گروه داعش است.

این سخنگو گفت: «ما به جاده‌ای رسیده‌ایم که شهر منبج را از غرب به شهر حلب متصل می‎کند... این آخرین جادۀ اصلیِ منتهی به شهر است.»

نیروهای دموکراتیک سوریه از تاریخ 11 خرداد عملیات نظامی خود را برای بازپس‌گیری منبج آغاز کردند.

درویش در تاریخ 17 خرداد اعلام کرده بود در جریان یکی از حملات نیروهای دموکراتیک که با پشتیبانی نیروهای ویژۀ امریکا صورت گرفته بود، 150 تروریست عضو گروه داعش کشته شدند.

وی در آن زمان اعلام کرده بود نیروهای دموکراتیک سوریه 6 کیلومتر پیشروی کرده‌اند و تروریست‌های داعش در حال فرار از شهر منبج هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه پس از آزادسازی روستای حاج حسین در حومۀ جنوبی شهر منبج در استان شمالی حلب (11 خرداد 1395- عکس از رویترز)

گفته می‌شود نیروهای کُرد یک ششم نیروهای حاضر در عملیات منبج را تشکیل می‌دهند که هدف نهایی آن آزادسازی مناطق تحت تسلط داعش در نزدیکی مرز ترکیه است.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن است که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده ‌است و علیه داعش می‌جنگد.

پیشروی‌های نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش در شمال سوریه در حالی ادامه دارد که نیروهای دولتی سوریه نیز در مبارزه با تروریست‎ها در استان رقه در کرانۀ شمالی رود فرات به پیشروی‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku