روند خروج پیکارجویان از منطقۀ وائر در استان حمص آغاز شد

پیکارجویان و اعضای خانوادۀ آن‌ها پیش از خروج از منطقۀ وائر در استان حمص به یک ایست بازرسی نیروهای دولتی سوریه رسیده‌اند، 30 اردیبهشت 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پیکارجویان مورد حمایت خارج در سوریه در راستای مرحلۀ نهایی اجرای توافق بین دولت سوریه و گروه‌های معارض، روند تخلیۀ یک منطقه را در استان حمص آغاز کرده‌اند.

دست‌کم یک دستگاه اتوبوس شنبه (30 اردیبهشت) پیکارجویان و اعضای خانوادۀ آن‌ها را از وائر در نزدیکی منطقۀ تحت کنترل ارتش سوریه خارج کرد. پیش‌بینی می‌شود حدود 2 هزار و 500 نفر دیگر نیز در ساعات آینده این منطقه را ترک کنند.

هزاران نفر از زمان حصول این توافق که با حمایت روسیه از ماه مارس (اسفند) اجرایی شد در چند مرحله این منطقه را ترک کرده‌اند.

طبق اعلام گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، با اجرای کامل این توافق حدود 20 هزار نفر این منطقه را ترک خواهند کرد.

گزارش رسانه‌های سوریه حاکی است بسیاری از پیکارجویان به استان ادلب در شمال غرب و شهر جرابلس در امتداد مرز شمالی این کشور با ترکیه عزیمت کردند.

گفته می‌شود در پی ورود ارتش سوریه به وائر برخی از پیکارجویان با تسلیم سلاح‌های خود در این شهر باقی ماندند.

سرگئی دروژین، افسر روسی که به نظارت بر اجرای این توافق کمک می‌کند، گفت پلیس نظامی به تخلیۀ پیکارجویان از این منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: «روسیه در این توافق نقش ضامن را ایفا می‌کند. پلیس نظامی روسیه در این منطقه می‌ماند و وظایف خود را اجرا می‌کند.»

دسامبر گذشته (دی 95) طبق یک توافق جداگانه بین گروه‌های مسلح و دمشق چند هزار غیرنظامی توانستند فوعه و کفریا را ترک کنند. این توافق خروج پیکارجویان را از شرق حلب نیز شامل می‌شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku