News   /   سرخط   /   خاورميانه   /   تلگرام

فلسطینیان خواستار تحریم جهانی پیتزا هات

فلسطینیان خواستار تحریم رستوران امریکایی پیتزا هات شده‌اند.

در پی توهین پیتزا هات به مروان برغوثی، فلسطینی اعتصاب غذا کننده، فلسطینیان خواستار تحریم این رستوران زنجیره‌ای امریکایی در سراسر جهان شدند.

پیتزا هات شعبۀ اسرائیل روز دوشنبه در صفحۀ فیس‌بوک خود تصویری از ویدئوی منتشره از سوی مقامات اسرائیلی را قرار داد؛ در این تصویر ادعا شده است که مروان برغوثی، شخصیت برجستۀ فلسطینی که از 17 آوریل در اعتصاب غذا به سر می‌برد، ظاهراً در در حال خوردن است.

روی این تصویر ساختگی تبلیغاتی، نوار قرمز رنگی قرار داده شده و روی آن نوشته شده است: «برغوثی اگر می‌خواهی اعتصابت را بشکنی، چرا پیتزا نمی‌خوری؟»

همچنین روی این تصویر یک جعبه پیتزا گرافیکی دیده می‌شود که از زیر تخت بیرون آمده و یک‌تکه از آن در قسمتی که به نظافت و شستشو اختصاص دارد، قرار داده شده است.  

در پی این توهین، رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی پیتزا هات که مقر اصلی‌اش در امریکاست، با انتشار پیامی عذرخواهی کرده است.

تصویر منتشر شده در صفحۀ فیس‌بوک پیتزا هات شعبۀ اسرائیل که به فلسطینیان اعتصاب غذا کننده توهین کرده است.

بیش از دو هزار زندانی فلسطینی به دلیل نادیده گرفته شدن حقوق انسانی خود در زندان‌های اسرائیل از 28 فروردین اعتصاب غذا کرده‌اند.

در ابتدا شمار اعتصاب‌کنندگان 700 نفر بود اما باگذشت زمان اعتراض به وضعیت نامناسب زندان‌ها و بی‌توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، گسترش یافت به‌طوری‌که تاکنون تعداد اسرای معترض فلسطینی از دو هزار نفر عبور کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، سازمان زندان‌های رژیم اسرائیل اجازه نوشیدن آب‌خنک را برای زندانیان منع کرده و آنان را وادار می‌کند آب گرم بنوشند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود شش هزار و 500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی ‌شده‌اند که 62 تن از آنان زنان فلسطینی و 300 تن نیز زیر سن قانونی هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku