News   /   آسيا   /   تلگرام

تایلند تانک‌های چینی را جایگزین تانک‌های امریکایی می‌کند

تصویری از تانک ام 41 امریکایی

یکی از سخنگویان دولت تایلند گفته است این کشور 10 تانک چینی به ارزش 58 میلیون دلار خریداری کرده تا آن‌ها را جایگزین تانک‌های قدیمی امریکایی کند.

تایلند سال گذشته 28 تانک از چین سفارش داد.

سانسرن کاکامنرد، این مقام دولتی تایلند، به خبرنگاران گفت: «این تانک‌ها جایگزین تانک‌های ام 41 که کوچک و قدیمی هستند، می‌شوند.»

پراویت وانگسوان، وزیر دفاع تایلند، گفت این کشور از زمان جنگ جهانی دوم از تانک‌های امریکایی ام 41 استفاده می‌کرده است.

روابط چین و تایلند، قدیمی‌ترین متحد امریکا در جنوب شرق آسیا، به‌ویژه پس از سرد شدن روابط ایالات‌متحده و تایلند پس از کودتای 2014، تقویت شده است.

در ماه ژانویه نیز دولت تایلند بودجۀ 380 میلیون دلاری را برای خرید زیردریایی از چین تصویب کرد. تایلند گفته است 3 زیردریایی دیگر نیز از چین خواهد خرید.

در همین راستا، فیلیپین نیز روابط خود را با پکن بهبود بخشیده است. در اواخر آذر 95، چین پیشنهاد فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ارزش 14 میلیون دلار به مانیل ارائه کرد. پکن این پیشنهاد را در شرایطی مطرح کرد که روابط میان مانیل و واشنگتن دچار تنش شده بود.

بیشتر بخوانید:

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، به‌دفعات از چین به خاطر کمک‌های تسلیحاتی و مالی تمجید کرده است. وی همچنین امریکا را به دلیل امتناع از فروش سلاح و تأخیر در پرداخت صدها میلیون دلار کمک مالی وعده داده‌شده برای توسعه کشورش هدف انتقادهای پی‌درپی قرار داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku