News   /   آمريکا

مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ با جاسوس روس دیدار داشته است

کارتر پیج، از مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ

بر اساس مستندات دادگاه، یکی از مشاوران سیاست خارجی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۳ با یک مأمور اطلاعاتی روس دیدار کرده و اسنادی دربارۀ صنعت انرژی در اختیار وی قرار داده است.

ویکتور پودوبنی، این مأمور اطلاعاتی روس، یکی از سه نفری است که به دلیل ارتباط با یک حلقۀ جاسوسی این کشور به سبک دوران جنگ سرد، متهم شناخته شده است.

بر اساس این اسناد، پودوبنی قصد داشته کارتر پیج، یک مشاور بخش انرژی، را که در آن زمان در نیویورک کار می‌کرده، به‌عنوان یک منبع اطلاعاتی به خدمت بگیرد.

در این اسناد از پیج به‌عنوان «مرد شماره یک» نام برده شده است. پیج مدت کوتاهی به‌عنوان مشاور سیاست خارجی ستاد ترامپ فعالیت کرد. بااین‌حال او پیش از برگزاری انتخابات از این ستاد جدا شد و کاخ سفید می‌گوید اکنون رئیس‌جمهور هیچ ارتباطی با او ندارد.

این در حالی است که او به‌عنوان یکی از افراد نزدیک به ترامپ، در حال حاضر از سوی پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی)  و کمیته‌های کنگره در مسئلۀ مداخلۀ روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و ارتباط احتمالی بین ستاد ترامپ و روسیه تحت بررسی قرار گرفته است.

پیج دوشنبه‌شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مدارکی که در سال ۲۰۱۳ در اختیار پودوبنی قرار می‌داده «اطلاعات بی‌اهمیت و جزئی بوده و به‌راحتی در دسترس عموم قرار داشته است»..

وی گفت این اطلاعات تنها چند نمونه از سخنرانی‌هایی بوده که او در دانشگاه نیویورک در سال 2013 ایراد کرده است.

این در حالی است که ترامپ وجود هرگونه ارتباط بین او و مشاورانش را با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری رد می‌کند.

جلسۀ سرّی نمایندگان پوتین و ترامپ با میانجی‌گری امارات

در تحولی جداگانه، به گزارش روزنامۀ واشنگتن‌پست، امارات در ماه ژانویه دیداری محرمانه را میان یک تاجر امریکایی طرفدار ترامپ و یک فرد روسی نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور، ترتیب داده است؛‌ اقدامی که به نظر می‌رسد می‌توان آن را تلاشی برای ایجاد کانال‌های غیررسمی برای برقراری ارتباط میان مسکو و دولت جدید امریکا دانست.

اریک پرینس، تاجر امریکایی و بنیان‌گذار شرکت بلک واتر

این نشست روز 11 ژانویه، یعنی 9 روز پیش از مراسم تحلیف ترامپ، با حضور اریک پرینس، تاجر امریکایی، و طرف روسی که هویتش فاش نشده، برگزار شد.

پرینس بنیان‌گذار یک شرکت امنیتی به نام «بلک واتر» است و اکنون رئیس شرکتی در هنگ‌کنگ است. وی روابطی با نزدیکان ترامپ ازجمله استفان بنن، از مشاوران ارشد ترامپ، دارد. پرینس همچنین برادر بتسی دیویس، وزیر آموزش و پروش دولت ترامپ، است.

مقام‌های امریکایی گفتند اف‌بی‌آی این نشست را به‌عنوان بخشی از تحقیقات گستردۀ خود درباره مداخله روسیه در انتخابات اخیر امریکا مورد بررسی قرار داده است. اما اف‌بی‌آی دراین‌باره اظهارنظری نکرده است..

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به این گزارش گفت: «ما از چنین دیداری هیچ اطلاعی نداشته‌ایم.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku