News   /   آمريکا   /   تلگرام

لپ‌تاپ سرویس مخفی امریکا با اطلاعات حساس ربوده شد

تصویری آرشیوی از نیروهای سرویس سری امریکا

به گفتۀ مقامات امنیتی امریکا، یک لپ‌تاپ متعلق به سرویس مخفی این کشور که حامل اطلاعات حساسی بود، از خودروی یکی از مأموران اطلاعاتی در شهر نیویورک ربوده شده است.

سرویس مخفی امریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تحقیقات برای یافتن این لپ‌تاپ ادامه دارد و فعلاً جزئیات بیشتری دربارۀ این حادثه منتشر نخواهد شد.

کتی میلهوان، سخنگوی سرویس مخفی امریکا که مسئولیت حفاظت از امنیت مقامات امریکایی و خارجی در این کشور را بر عهده دارد، گفت لپ‌تاپ‌ها «شامل چندین لایۀ امنیتی از جمله  اطلاعات کدگذاری‌ شده است.»

نیروهای سرویس سری امریکا مسئولیت حفاظت از مقامات این کشور را برعهده دارند.

این در حالی است که مقامات امنیتی امریکا به رسانه‌ها گفتند این رایانه حاوی فایل‌های حساس از جمله نقشۀ طبقات و پروتکل تخلیۀ برج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، و همچنین اطلاعاتی دربارۀ بررسی استفادۀ هیلاری کلینتون، وزیر خارجۀ پیشین، از ایمیل‌های شخصی بوده است.

یکی از مقامات امنیتی امریکا به سی‌ان‌ان گفت سرویس مخفی با این موضوع در چارچوب بحث امنیت ملی برخورد می‌کند.

 سی‌بی‌اس نیوز نیز به نقل از منابع امنیتی امریکا گزارش داد این لپ‌تاپ همچنین حامل فایل‌های مهمی دربارۀ پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، بوده است.

مأمور آژانس سرویس سری امریکا که این لپ‌تاپ از وی ربوده شده، به بازپرس‌ها گفته است اطلاعات رایانه‌اش می‌تواند امنیت ملی این کشور را به خطر اندازد.

همچنین پین‌کُدی که با آن امکان دسترسی به جزئیات حفاظت از ترامپ، هیلاری کلینتون، پاپ و مجمع عمومی سازمان ملل می‌شد، نیز از خودرویش ربوده شده است.

 به گفتۀ مقامات امنیتی، این اقلام ربوده شده، داخل کوله پشتی با علامت آژانس سرویس سری امریکا بوده است. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku