News   /   آمريکا

هشدار کنگره؛ میلیون‌ها امریکایی بدون بیمه

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

کنگره هشدار داده است تحت برنامۀ بهداشتی جایگزین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، موسوم به ترامپ‌کر، احتمالاً میلیون‌ها نفر از مردم این کشور بیمۀ خود را از دست خواهند داد.

دفتر بودجۀ کنگره روز دوشنبه هشدار داد درصورتی‌که طرح قانون مراقبت‌های بهداشتی امریکا به تصویب برسد، 24 میلیون امریکایی دیگر تا سال 2026 بیمه درمانی نخواهند داشت؛ این طرح هفتۀ گذشته از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه به کنگره ارائه شده است.

تنها در سال 2018، بیش از 14 میلیون امریکایی پوشش بیمه‌ای خود را از دست خواهند داد؛ این افراد بر اساس قانون بیمه خدمات درمانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین، موسوم به اوباماکر، تحت پوشش بیمۀ خدمات درمانی قرار گرفته بودند. این قانون در سال 2019 منقضی خواهد شد.

دفتر بودجۀ کنگره خاطر نشان کرد «در سال 2026، برآورد می‌شود که حدود 52 میلیون نفر بیمۀ درمانی نداشته باشند.» این در حالی است که بر اساس قانون فعلی، در آن سال 28 میلیون امریکایی بیمه نداشتند.

این گزارش می‌افزاید بر اساس طرح جدید بیمۀ خدمات درمانی، کسری بودجۀ فدرال در دهۀ آینده بیش از 300 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

همچنین در این گزارش خاطرنشان شده است که طرح قانون مراقبت‌های بهداشتی امریکا بر اشخاص تأثیر نخواهد داشت.

بر اساس اعلام دفتر بودجۀ کنگره، دیگر مزیت ترامپ‌کر این است که حق‌ بیمه‌ها در ابتدا افزایش می‌یابد اما در ادامه تا حد زیادی کاهش می‌یابد و این به نفع جوان‌ترهاست.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، در بیانیه‌ای گفت کاهش حق بیمه و کاهش کسری بودجه نشان می‌دهد که طرح قانون مراقبت‌های بهداشتی امریکا از شانس بالایی برای موفقیت برخوردار است.

این نمایندۀ جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین گفت: «طرح ما اجبار مردم برای خرید پوشش درمانی گران‌قیمت و بدون تنوع نیست. طرح ما دربارۀ اعطای گزینه‌های بیشتر به مردم و دسترسی بهتر به طرحی است که آن‌ها می‌خواهند و می‌توانند از عهدۀ آن برآیند.»

 از سوی دیگر چاک شومر، رهبر اقلیت مجلس سنای امریکا، از افزایش شهروندان بدون بیمه انتقاد کرد.

وی گفت: «برنامۀ دفتر بودجۀ کنگره نشان می‌دهد که وعده‌های رئیس‌جمهور چقدر بدون پشتوانه است، همه تحت پوشش قرار می‌گیرند و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.»

در همین حال تام پرایس، وزیر خدمات بهداشتی و انسانی، و میک مالونی، مدیر دفتر مدیریت و بودجۀ امریکا به‌سرعت به این گزارش واکنش نشان دادند.

پرایس با تأکید بر اینکه این طرح جدید افراد بیشتری را تحت پوشش خدمات درمانی قرار می‌دهد و گزینه‌های بیشتری با قیمت پایین‌تری در اختیار آنان می‌گذارد، گفت: «ما به‌شدت با این گزارش منتشرشده مخالف هستیم.»

وی همچنین گفت «عملاً غیرممکن» است که تعداد افراد بدون بیمه در سال آینده 14 میلیون نفر افزایش یابد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku